Gå til innhold

Andre som sliter med nr 2?

Anbefalte innlegg

Jeg ble gravid med mitt første barn 2 mnd etter p-pille slutt og så tenkte jeg at jeg ikke skulle begynne med p-piller igjen etter hun ble født for vi ville jo ha ett barn til ganske tett.Så begynte mensen å bli uregelmessig og til slutt stoppe den helt opp.Nå har jeg hatt lyst å bli gravid i 1,5 år, men jeg har ikke hatt mensen det siste halve året.Det viser seg i følge gynekologen min at grunnen til at mensen uteblir er manglende eggløsning.Alle hormonprøver er normale og jeg har ikke pcos.Merkelige greier.Nå går jeg på Primolutt og har fått 3 "kurer" a 5 dager med Pergotime.Håper jeg blir gravid av dem!Jeg angrer i ettertid på at jeg ikke begynnte med p-pille like etter fødsel med mitt første barn.Da hadde jeg nok vært gravid nå.Er det noen andre som har samme problemer som meg??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9522565-andre-som-sliter-med-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg fikk en sønn på første forsøk etter p-pilleslutt.

Da vi prøvde å bli gravid igjen 1/2 år etter fødselen gikk det ikke så lett.

Etter et års prøving fikk jeg Pergotime(jeg hadde normal eggløsning), og ble gravid første måneden,

Nå er eldstemann 6 år, og jeg er igjen gravid etter et års prøving-og med påfølgende Pergo-kur:-)

Håper det virker bra for deg også.Har lest om mange som er blitt gravide i månedene mellom Pergotime-kurene.

Lykke,lykke til

Mitt første barn satt rett etter p-pilleslutt. Denne gangen klaffet det ikke før i 13pp. Så det finnes håp i enden av tunnelen ;o)

Litt under 1 uke før første positive grav.test hadde vi time på Omniaklinikken for videre utredning. Der fikk jeg pergotime som jeg skulle ta når mensen kom, men den gang ei.... der satt nemlig spiren! Sekretæren på klinikken ble så glad på våre vegne og sa at hun håpte at vi ikke måtte komme tilbake!

Før vi bestemte oss for å bli gravide hadde jeg heller ingen eggløsning (ingen mens) - fikk vite av gyn at jeg burde slanke meg noen kg, det var ikke så hyggelig å høre akkurat da, men når motivasjonen var på topp gikk jeg ned 15 kg. Så sluttet jeg med p-piller og resten av historien vet du jo :o)

Ja, det tar jammen tid. Prøvd sju pp før jeg ble gravid, og så skjedde MA, men etter det har jeg fått lange sykluser. Nå har det gått 13 pp siden vi startet å prøve.

Noen som vet om jeg kan få hjelp hos lege/gynekolog nå? Eller skal jeg vente tre-fire mnd til eller evt lenger før jeg ber om hjelp?

Håper noen av dere har råd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...