snupp & mamma Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 har sånn flanellbleie under hodet hennes, men det funker ikke. gulper så masse at det går rett gjennom. det har nå kommet myggel i treverket og trekket til overmadrassen, og jeg får det ikke bort.. noen som har tips? og kan man få vekk myggelet? jeg er klar over at det finnes sånn tisselaken, men har forstått det sånn at det fører til at barna svetter mer? ikke bra nå o denne varmen, og jenta mi er ganske varm fra før av... stemmer det? noen erfaringer med tisselaken?
mamman te Vetle og Alma Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 bruker tisselaken og det fører bikke til mer svetting her.du må nesten bare prøve deg frem. du kan jo eventuelt bare ha det ved hodet
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Kjøp ammemadrass på dry, den kan vaskes og fungerer også som tisselaken. Den er ikke klam. Hadde nok bytta den madrassen jeg og begynt på nytt og prøve og holde det vekk fra det som ikke kan byttes ofte om du skjønner. Er vel ikke så bra å ligge i mugg akkurat.
shewolf og 2 valper Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Jeg ville vel prøvd å pusse treverket og fått nytt trekk til overmadrassen. Muggsporer kan føre til allergier og astma. Og ja, tisselakenet kan gjøre de mer svett. Svetten blir jo bare liggende i lakenet, så derfor blir de mer klamme. Men hva med å kjøpe av de minste lakene, brette det slik at det bare ligge under skuldrene og hodet? Da får du hvertfall fanget opp en del av gulpet. Men jeg vil vel anbefale at du får henvisning til barnespesialist. Bare for å sjekke at det ikke er noe galt med lille jenta di. Ei venninne fikk gaviskon magesyre-medisin til sin jente som gulpet mye
snupp & mamma Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2007 okey..takk for tipset! vi har hatt jevnlig kontakt med barnelege som har kommet frem til at det ikke er noe galt med jenta.. bare gulper mye rett og slett!
Lykkekløver Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Vi har et tisselaken som babyen ikke blir svett av, og han er veldig varm av seg. Det er ikke av plast så det er vel grunnen tenker jeg. Kjøpte det på Babykos, det var ganske dyrt, men det er såpass stort og av så god kvalitet at han har det til han blir tørr om noen år. Anbefales!!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Har også en som gulper i senga i store mengder. Hadde tisselaken, men synes han ble veldig klam av det (han svetter mye også). Vi har brukt et lag med flanellbleier og gulpekluter både over og under laknet, og det gikk bra, dvs gikk ikke igjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå