Gå til innhold

Spørsmål om ammeslutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å slutte å amme min 15 mnd gamle gutt her.

Har kjøpt sportsBH i den minste str de hadde, hehe, samt at jeg hadde en fra før av, så de er brukt nå i 3 dager.

Jeg har gått til anskaffelse av peppermyntete, men bare drukket en kopp i forigårs da.

Hvor mye te skal man drikke, og hvor lenge trenger man å gå med den ubehagelige sportsBH-en før melken forsvinner.

Ammer fortsatt ca 4 ggr daglig pga maset til ungen. Men det sliter veldig på meg så jeg ønsker ikke dette lenger! Så håper at jeg går tom for melk slik at guttungen blir lei av pupp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med ammingen fire ganger daglig opprettholder du produksjonen en god stund - vil du slutte får du prøve å trappe ned - jeg vet det er vansklig - ammer min på 17 mnd x antall ganger daglig....

Bare amm i spesielle situasjoner eller en bestemt plass kanskje.... prøv å finn noen ganger du syns det er greit og ta de gangene - så innskrenker du etter hvert... og ser om dere kan samarbeide om ammeslutten.

Tror du det er hjelpe i dette??

flere tips fra dere andre vil nok komme godt med ;-)

Skrevet

også fortsetter du som nå med bh...

ha i litt ekstra timian i maten og du - tomatsaus med timian f eks

Skrevet

Hvis du vil gjøre det enkelt for deg selv så trapper du ned fra 4 til 1 ganger per dag gradvis over en mnd tid nå. Da kan du slutte helt uten brystspreng. Det kommer til å være litt melk i brystene i flere uker etterpå, men det er ikke noe problem og det skal ikke pumpes ut. (Da stimulerer du bare til mer produksjon.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...