elfmade Skrevet 7. juni 2007 #1 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg skal ha mitt 2 snitt nå i sommer og gruer meg til dette med etter-rier. Merket ikke noe til dette når jeg fikk datteren min for 4,5 år siden men har hört at det blir värre jo flere barn man får, og dette ble vel bekreftet av innlegget litt lenger ned. Det höres logisk ut at etter-riene er värre ved ks for sammentrekninger i et nytt, forholdsvis stort sår kan jo ikke väre godt;) Men dere som har kjent av dette, man får jo ganske heavy smertestillende etter ks hjalp ikke dette noe på smertene ved etter-riene heller? Og hvordan kjennes det ut? (enkelt sp.mål:)) Er det som mage kramper liksom? Og er de konstante eller som vanlige rier hvor du får pauser? Dette er min offisielle "spörre"dag;) Takk for evt. svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9522413-etter-rier-igjenlangt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #2 Del Skrevet 7. juni 2007 Hallo Uffda det var ikke meningen å gi noen unødig angst for dette med etterrier , det er jo slett ikke sikkert DU får det. På den andre side kan det være greit å vite om dette fordi det virker ikke som jordmor el lege er så flink til å informere om akkurat det.Kansje det er fordi ikke alle får det og de ikke vil skape unødig angst , ja ikke vet jeg... Min opplevelse av etterrier: 2.natta etter ks. så begynte jeg plutselig å få vage smerter i magen, vi hadde spist en deilig middag om dagen og babyen min skrek så mye den natten med luft i magen + ville spise hele tiden , så derfor trodde jeg det var et eller annet feil jeg hadde spist .Merkelig nok så kom pleierne inn og sa at det var såå mange andre babyer som hadde luftsmerter så de lurte på om det var maten.....pussig. Men smertene ble sterkere og jeg kjente etterhvert at det var sammentrekninger det gikk i.DA fikk jeg til slutt ut av noen pleiere at ja det er nok etterrier det der....helt vanlig for de som får barn nr.3....hæ? Jeg ble så overrasket jeg. Så fikk jeg varmeflaske til å ha oppå magen, det hjalp litt, også det å bare sitte oppe i en stol.Kjente tydelig at det var livmoren som trakk seg , lignet på menssmerter. Det dumme var at mannen min ikke forstod problemet fordi jeg var jo ferdig med fødselen , baby var ute ...så hva nå liksom,he he.Ble skrekkelig sur på gubben midt oppi det hele for han lå å sov og var ikke medfølende i det hele tatt(det var det verste av alt ) Men som sagt det var til å leve med, ikke noe fødselssmerter i det hele tatt og tja kansje det varte i 3 timer åsså var det over. Tror nok det hadde en sammenheng med at baby ville spise hele tiden den natta, økedøgn . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9522413-etter-rier-igjenlangt/#findComment-9524193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sluffsa Skrevet 9. juni 2007 #3 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg fikketterrier etter og ha født mitt barn nummer 2, og kunn når jeg ammet, stimulering av brystvorten gir jo økt sammentrekning i livmoren... Men det hjalp å ha varme på magen og paracet. Det kjennes ut som rier og er ikke konstante. Syns ikke du skal grue deg, kansje du er heldig og slipper unna, og de går over når livmora er trekt skikkelig i sammen da....... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9522413-etter-rier-igjenlangt/#findComment-9540012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå