Gå til innhold

Mange som er helt eller delvis sykemeldte?

Anbefalte innlegg

Hei jenter. Jeg har vært så utrolig sliten idet siste. Har mye kynnere og en jobb med mye stress. Merker at jeg har kortere lunte utover dagen, og føler at det påvirker hvordan jeg gjør jobben min. Tenkte kanskje å spørre legen om jeg kanskje kan sykemelde meg 20/30%? Hadde vært litt deilig å kunne ha litt overskudd til samboer og venner også.

Hva synes du?

Fortsetter under...

Stress er ikke bra verken for deg eller babyen da. Og anstrengelse fremprovoserer vel kynnere om jeg ikke har misforstått. Så jeg ville absolutt anbefalt deg det. Jeg jobber 50% pga BL og tror at jeg kommer til å kunne klare å holde ut lenger i jobben pga det.

Husk at det er greit å ha igjen litt overskudd til babyen kommer ;o)

..jeg måtte bite i det sure eplet her om dagen og gå

til legen gr ubehag i bekkenet..

Legen mente på at jeg skulle sykemeldes 100% i 4 uker i første omgang gr bekkenløsning, men da satte jeg meg på bakbena!

Grinte meg til at det ikke ble mer enn 50% i 14 dager..

Har sååå dårlig samvittighet overfor jobben, men..

Jeg som ikke har vært borte fra jobb en eneste dag! :o

..får bare nyte solen og gjøre det beste ut av det! ;)

Det er jo faktisk ikke noe annet å gjøre..

Skal jeg sitte og tenke på jobben, får jeg jo bare skyldfølelse..

Nei, vi må visst ta vare på både oss selv og de små!

Jeg er hjemme nå, men det er på egenmelding.

Jobber som hjelpepleier, og har fått så sinnsykt vondt i bekkenet/ryggen.Magen min blir også skikkerlig hard og ubehagelig mens jeg er på jobb. Jeg har bare vært hjemme 2 dager nå, men det er blitt endel bedre. Sånn bortsett fra at jeg sover dårlig om natta, fordi det er vondt å snu seg osv.

Pendler også, så endel stress blir det :(

skal til legen på onsdagen, så får høre hva hun sier....

litt syt fra meg der.....menmen....

Jeg var først sykemeldt i begynnelsen for ekstrem svangerskapskvalme, da det gikk over hadde jeg 20 % sykemeld pga ryggen, så 50% så til slutt her for ikke så lenge siden måtte jeg kaste inn håndlkle siden jeg ikke klarte å gå etter jobb, da var det ut i 100% sykemelding, og nå er jeg veldig glad for det, for ryggen min har det mye bedre og jeg slipper å gå med krykker..

Ps jeg jobber i barnehage som er veldig krevende for en gravid med stor mage:)hihi

Hei! Jeg jobber også 50% i mitt yrke, som miljøterapeut. Er endel tunge løft og alltid for lite folk på jobb, så har funnet ut at det å kunne gå 50% er absolutt det beste. Kjenner jo mange som ikke har vært sykemeldte i det hele tatt, men er vell kanskje mye pga arbeidsoppgaver, noen har det jo "tyngre" enn andre.....

Annonse

Jeg er sykmeldt 100% nå denne uken pga. bekkenløsning og låsning av musklene i bekkenområdet. Er så ille noen ganger at det er vanskelig å gå... men heldigvis begynner det å slippe litt nå så jeg har lyst til å prøve meg i jobb igjen neste uke hvis det går bra.. Går til fysioterapeut og får akupunktur der... Er i uke 24+4..;o)

Som de andre sier ikke bra med stress for noen av dere, er selv sykem 100% pga bekkenplager og utrolig lavt jern lager... Det er ikke veldig gøy å gå fullt hjemme, men jeg tenker bare på meg og babyen så får jobb komme i annen rekke.

Lykketil hos legen, tror ikke du får prob med å bli sykem.

Jeg har vert sykemeldt 100% siden midten av mars,pga extrem svangerskapskvalme.Kvalmen ble likere etter uke 21,men jeg jobber som frisør å reagerer på luktene på jobb,har prøvd meg på jobb noen dager men da ender det med at jeg kaster opp =/ Så legen sa jeg kommer til å være 100% s.meldt ut svangerskape!

Jeg er 100 % sykmeldt, og har uheldigvis vært det siden uke 9..

Kommer til å være sykemeldt ut svangerskapet også, i alle fall det lgen sier. Grunnen er lavt blodtrykk og blodtrykksfall, samt at jeg hadde en svangerskapsdepresjon i forrige svangerskapet mitt, og legen er redd jeg kan få det denne gangen også om jeg føler at hverdagen blir stressende og slitsom..

Kjedelig er det, men jeg har vendt meg til det og får dagene til å gå på t vis..

Tror ikke du kommer til å angre på å spørre legen, og han kommer helt sikkert til å sykemelde deg delvis.. Tenk på at det er det beste for deg og babyen din, og lykke til:-)

Jeg er også 100 % sykemeldt, og har vært det siden 2. februar. Har ekstrem svangerskapskvalme, og kaster opp hvis jeg stresser LITT, eller ikke tar tabletten min. Må fremdeles ta 1 afipran hver dag.

Nå er jeg lei av å gå hjemme, og merker at tålmodigheten er tynnslitt. Gleder meg til skoleferien, siden mange av mine venner jobber i skolen. Blir litt mere selskap på dagene da kanskje.

Men tenk på barnet og reduser jobb situasjonen din. Lykke til

Hiver meg på her..vært sykmeldt 100% siden 8.januar pga.ekstrem svangerskapskvalme. Regner med jeg går sykmeldt til permisjonen begynner 13.august. Begynner å bli rimelig lei av å gå hjemme.men det er det beste nå :)

Tenk på deg selv og den lille og ta en prat med legen din :)

Annonse

Ble aktivt sykemeldt i en mnd framover da jeg var hos legen på onsdag. Pga bekkenløsning/kynnerer. Tror det er det beste for meg. Fordi da kan jeg gå på topp, og gå hjem visst jeg får for vondt eller det blir for mye stress.

Har ferie fra sykemeldingen går ut, å når ferien er over er det plutselig bare 2 uker til fødselspermisjonen begynner! :D

Hei.

Du skal ikke være redd for å spøre om å bli sykmeldt. Tror absolutt at det er best med tanke på kynnere og stress- ikke bra hverken for barnet eller deg. Husk stadig tilbakevendende og regelmessige kynnere kan igangsette fødselen, og det er vel greit å kunne gå en stund til:)

Og husk du skal IKKE ha dårlig samvittighet for jobben. Nå er det barnet og deg selv du skal tenke på. Og en annen ting som ei på jobben min sa til meg:"det er faktisk bare 1- 4 ganger i løpet av hele livet man går gravid, og da skal man nyte den tiden. Husk man får aldri den tiden tilbake." Synes det var så godt sagt.

Er selv 100% sykmeldt, og har vært det siden slutten av januar. Tiden kan bli lang innimellom, men er glad for det nå.

Lykke til:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...