Gjest Skrevet 6. juni 2007 #1 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg hadde hastekeisersnitt sist gang, og er i tvil om jeg skal forsøke å føde vanlig denne gangen. Var egentlig innstilt på det, men nå som det nærmer seg føler jeg at det er stor sjanse for at det kommer til å bli hastesnitt igjen. Det var i og for seg tilfeldig at det ble det sist, så ingenting som tilsier at det skjer igjen, men likevel... Noen her som hadde hastesnitt første gang, valgte å føde normalt andre gang og endte i hastesnitt igjen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9521430-noen-her-som-har-hatt-to-hastekeisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #2 Del Skrevet 7. juni 2007 JA. Fikk første med hastesnitt etter 3 dager i fødsel. Valgte å prøveføde med nr to. Vannet gikk på natta(midnatt) og reiste da i ambulanse til føden.Riene starta rundt kl 5. Alt gikk normalt lenge men i 15 tiden ble fosterlyden nesten borte. Jeg var fult åpnet så jeg presset og gyn dro...men så ble fosterlyden helt borte. Hodet på ungen satt da fast i bekkenet...så en jm måtte holde hodet inne så fosterlyden var stabil mens de trillet med på snitt. P.g.a stresset under fødsel ble ungen syk (feber og veldig lavt blodsukker) og av den grunn kommer jeg ALDRI til å anbefalle andre å føde normalt med tanke på hva som kan skje. Har etter denne opplevelsen hatt ett planlagt snitt og det er den beste opplevelsen jeg noen gang har hatt. Jeg var sprekere jeg enn de som hadde født vaginalt der på avd og melka kom samme dag som barnet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9521430-noen-her-som-har-hatt-to-hastekeisersnitt/#findComment-9526050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 14. juni 2007 #3 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg hadde hastesnitt første gang, og etter den erfaringen hadde jeg ikke lyst til å prøve igjen. Var til samtale hos legen noen mnd før, om muligens planlagt keisersnitt. Han sa bare klart og tydelig fra at det med 99% sikkerhet, at hvis jeg prøvde meg på en fødsel ville jeg havne unner kniven alikvell. Han mente at de fleste som hadde hatt hastesnitt en gang, ville ha store muligheter for det andre gang også. Så mitt valg denne gangen var ikke vanskelig. Hadde planlagt keisersnitt 1 mars og det var virkelig en positiv opplevelse, fikk til og med barne rett på bryste, og ville ikke det om jeg lå i narkose. Det var en utrolig opplevelse for meg. Men fikk det etter på denne gangen i steden, med blodoverførsel pga hb på 6,7 og blødning fra såret i en uke etter på ca. Men hadde ikke vært i tvil om å gjort det igjen.. Ikke alle som er skap til å føde normalt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9521430-noen-her-som-har-hatt-to-hastekeisersnitt/#findComment-9584872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #4 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ja, har nettopp hatt mitt andre hastesnitt. Hverken denne eller forrige gang var det dramatisk, men det kunne kanskje ha blitt det. Forrige gang var ungen diger, nesten 5 kg, og etter halvannet døgn med rier på sykehuset ble det ks da progresjonen stoppet opp. Barnet lå også litt ugunstig med hodet. Pga størrelsen har jeg fått noe oppfølging på sykehuset denne gang og diskutert planlagt ks med gynekolog, og flere ul- undersøkelser tydet på at barnet denne gangen ikke var så stort. legen mente derfor at det ikke var noe som tydet på at fødselen ikke skulle gå som normalt. Fikk denne gangen rier 10 dager før termin, og det virket som fødselen skulle skje svært raskt, fra 5 cm åpning til full åpning på rundt en time (mens jeg sist ikke fikk full åpning etter ca 30 timer), men etter dette gikk det svært trått.. presset og presset i noen timer, og det ble forsøkt vakum, men barnet ville ikke ut. Ble derfor ks igjen. Legen har ikke noen forklaring på hvorfor det ikke gikk denne gangen, barnet var gjennomsnittlig stort, og lå fint med hodet, riene var gode (dvs infernalsk vonde) og kraftige, osv, osv. Jeg tror kanskje bekkenet mitt er for smalt, vet ikke. Iallefall glad for at legen fort ga opp forsøk med vakum. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9521430-noen-her-som-har-hatt-to-hastekeisersnitt/#findComment-10591721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå