Gå til innhold

Desember: Flere som ikke sier "mamma" enda??

Anbefalte innlegg

Her er det få riktig uttalte ord enda, selvom hun i grunn har et godt ordforråd og er flink til å gjøre seg forstått.

Venter og venter på at hun en dag skal rope på meg, men her i huset er fellesbenevnelsen på meg og sambo "Bap"... Det betyr oftest pappa,men noenganger er det mamma også.

Nå driver hun og øver seg på å si "morfar", men det er bare "offoff" somkommer ut enda=) Men hun må da lære seg å si mamma før hun sier morfar??

Hun sier foresste ofte mamma, men det betyr nam nam, hehe=)

Fortsetter under...

Eg er "mor" (me bruker aldri "mamma") - men veslegut har ikkje byrja å seia det endå.

Han hadde ein periode der han nytta "ma-ma" som "klagelyd" så alle som ikkje var klar over at me ikkje nyttar mamma var sikre på at det var mamma han sa.

Even sier nok mamma, men det er ikke mye annet som er forståelig. Pappa sier han også og hei, hade, der, bø. I forhold til søsteren sin (som satte sammen til setninger da hun var like gammel!!!!) så synes jeg han er litt treg, men det kommer vel???:-)

Trygve sa mama første gang på morsdagen nå i år. Han sier ma-mama el noen ganger, men det virker ikke som han knytter det opp til meg. Er liksom noe han bare sier.

Har sagt baba noen få ganger. Øver på B lyden nå (BØ/BÆ) så ikke sikker på om han mener pappa, eller om det bare er en ny lyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...