Gå til innhold

Går opp i vekt av fordi treningen er tøffere? Skjlnner ingenting.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen med litt peiling som kan si noe vettugt om hvorfor jeg går OPP i vekt når treningen blir hardere?

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke spiser mer, og ikke kan jeg se noe særlig mer muskler heller. Er derimot blitt veldig bevisst på at jeg ikke spiser så mye brød (knapt noe), har kuttet ned vindrikkingen og spiser aldri godteri.

Likevel; etter at jeg guffet opp kondisjonstreningen med flere og hardere økter, pluss la inn mer styrketrening i programmet, har vekten økt. Og det er neppe muskelmasse, jeg føler nemlig at jeg har fått mer "håndtak" på sidene - er det muskler som dytter fettet utover, eller kan kroppen få "panikk" og lagre fett når jeg trener såpass hardt?

(Trener rundt regnet annehver dag - noen ganger hver dag - mest løping i 40-50 minutter, ofte tøffe økter, styrketrening 1-2 ganger i uken, pluss sykler istedet for å bruke bil, går trapper, gjør mageøvelser foran tv-en og i det hele tatt...)

 

Hvor er det det glipper? Hvorfor legger jeg PÅ meg? Burde jeg føre matdagbok (kjedelig, kjedelig) eller kan jeg ha gjort noe med forbrenningen min??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser nok for lite.

Kroppen er på sparebluss for den får for lite kallorier.

Lurt å skrive matdagbok ja, men er kjett jeg veit. Men da kan du iallefall prøve å øke litt og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du sier ikke noe om hvor lenge det er siden du guffa opp treningen, men tror du ikke det kan være som du selv sier; at økte muskler "dytter" fettet utover?

 

Tålmodighet er nok en dyd, og raske resultater en utopi. Dessuten er ikke kroppen en maskin, som reagerer slik og sånn på gitte stimuli, som en kan få intrykk av i media. ("Gjør sånn og sånn, så RENNER kiloene av deg, og du blir kvikkere og gladere").

 

Klarer du å slappe av og nyte treningen over tid, er det sikkert det beste, så kommer nok resultatene etter hvert. =) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hvor lenge har du trent sånn som dette? for eg trente ein måned kombinert styrke og kondisjonstrening. vekten gjekk opp selv om eg trente kvar dag og åt bra. det var ikkje før etter 1måned det begynnte å skje ting og tang. vekten gjekk ikkje ned men speilbildet viste resultatet;) så vær tålmodig og et sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...