Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Hva syntes dere var "best". Jeg fødte ett barn vaginalt for ett år siden. Han hadde hodeomkrets på 37.5, var 4500g og brukte ca. 6 timer på å komme ut fra første ri. Fikk totalruptur. Underlivet ser ennå helt herpa ut i forhold til at det velter noe ut av skjeden. Jordmor og lege sa til meg at neste gang ville det nok bli en like stor unge, og sannsynlig raskere fødsel, men at det var liten sjans for totalruptur.... Jeg skjønner ikke det, for arrvev er jo ikke like elastisk.... lurer på om man kan velge seg ks på bakgrunn av dette? Er det å anbefale av dere som har prøvd begge deler? Ble langt dette....
Hello Kitty Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Jeg fødte med keisersnitt med førstemann og vanlig sist gang. Det er ikke så lett å svar på hva som er "best" da alle fødsler er forskjellige. Og jeg har heller ikke hatt så store barn. Hovedforskjellen for meg har vært etterpå. Med vanlig fødsel var jeg mye raskere i bra form etterpå, mens det tok lengre tid å komme seg etter keisersnittet. Dessuten tok det lengre tid før melken kom. Så min opplevelse er vel at fødselen i seg selv er tøffere med vanlig fødsel, men at tiden etterpå er enklere.
adelia*termin 18/10* Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har ks med nr 1(uoppdaget seteleie) fødte vaginalt med nr 2.. Min erfaring er at jeg kom meg myyye fortere etter den vaginale fødselen... Jeg vil ikke råde deg til det ene eller det andre.. Har du hatt samtale med sykehuset om vekstestimering og planlegging av fødselen? Med din tidligere fødsel vil jeg tro du kan få ks om du ønsker det Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå