Gå til innhold

Ny jobb og gravid?!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Har du fortalt det til sjefen din nå? Jeg begynte i ny jobb i forrige uke, veldig klar over at jeg var gravid. Jeg rådførte meg med legen min, og hun sa at jeg behøvde ikke å si noe om det, sjefen min hadde ingenting med det å gjøre. Nå måtte jeg tenke på barnet! Så jeg gjorde det, og har nå fått fast jobb. Jeg er tre måneder på vei i dag, og magen vokser veldig fort...

Gruer meg veldig veldig mye til å fortelle sjefen min det. Jeg har til og med lurt på om jeg skal ta en hvit løgn og si at jeg ikke visste det...(Jeg har bare visst det i 3 uker selv...faktisk..!)

Er det noen som har et råd å komme med til meg?!

• 2 uker senere...

Tror du gjørt lurt i å si det det snart som mulig. Husk at arbeidsgiver må få tid og mulighet til å skafe en vikar for deg når du er ute i permisjon. Dess mer behjelpelig du er (gir de god tid), destor mer fornøyde vil de bli.

Dessuten er det nok lurt å si det for din egen del også. Jeg ville blitt veldig stresset og det er jo ikke bra for en gravid dame vettu.

Det er bare å hoppe i det!

• 2 uker senere...

Jeg fant også ut at jeg var gravid ca én mnd før jeg begynte i ny jobb og etter at jeg hadde sagt opp den gamle jobben selvsagt! Grudde meg så vanvittig til å fortelle det på den nye og jobben og gikk noen runder på om jeg skulle si det med en gang, eller vente til 12 uker... valgte til slutt og vente til etter 1ste legebesøk som jeg hadde i 11. uke! Var selvf. ikke noe gøy, men arb.giver tok det pent - hva kan de egentlig si/gjøre? Mulig sjefen bannet høyt og mye den dagen etter jeg hadde gått, men , men... :-) Livet ble så mye lettere og bedre etter å ha sagt det, og ikke minst kunne jeg for alvor glede meg over graviditeten!! Du må bare si det! Noe moro er det uansett ikke om du gjør det nå, eller senere! Og for arb.giveren din er det selvsagt en fordel å få vite det i god tid slik at de kan planlegge litt fremover. Og for deg vil en stor byrde lette fra dine skuldre når "katta er ute av sekken"!!

Bare gjør det nå - og lykke til! :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...