_svana_ Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Det snakkes stadig her inne om "å knekke koden", da i forbindelse med motoriske framskritt som å krabbe, snu seg, reise seg, å ta sine første skritt osv. Nå har A tydeligvis knekt noen koder, for han kan nå komme seg framover, samt stille seg i krabbeposisjon. Hans bror, E, stirrer imponert og ikke så lite vemodig på A, som kan så mye. E vil også komme seg opp og frem! Så er det noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få tak i en slik kodeknekker? Er det en datamaskin a la Enigma? Ser at det fort kan bli søskensjalusi av dette, så om noen kan hjelpe meg med å få tak i en codebreaker så er jeg evig takknemlig.
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Tror kanskje heller det er noe mer magisk, en kombinasjon av sollysets posisjon og plassering av ungen i forhold til stjernene også er jeg nesten sikker på at du må plukke hylleblomst i måneskin for at det skal funke på tvillinger!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Enigma laget koder. Det var tyskerene som knekte dem.
selfangerkjerringa Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 så Svanine bør altså ha en affære med en shady tysker for å produsere et barn som kan være kodeknekker for tvillingene hun har fra før?
1kar&1møy&meg™ Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 finner du ut hvor koden er så send den videre til den lettere frustrerte snuppa mi som har så lyst så lyst å komme seg frem, men bare ikke får det til )
linneha Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Enkelt...du kjøper en kodeknekker vel! ligner litt på en nøtteknekker, men er litt større. Kommer i flere farger og mange spennende materialer
_svana_ Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2007 Haha. Takk for hjelpen jenter :-D Men etter å ha undersøkt litt nærmere om Enigma er det faktisk en polakk jeg trenger :-O Og de finnes jo rundt om overalt, i alle fall polske håndtverkere. Mon tro om det duger?
simbamamma Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Det er mulig det hjelper å ta de med for å se "Nøtteknekkeren". Eller du kan låne den polske postmannen vår! Han kommer aldri med noe ålreit post allikevel...
selfangerkjerringa Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Jordbærplukkere kanskje? Er jo sesong for sånt nå...
Herkules Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Mulig det hadde vært bedre med vår polske nabo da! Han er overlege på Ahus og der er du jo kjent.
_svana_ Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 7. juni 2007 Ja, en lege må jo være bedre enn en jordbærplukker. Er han barnelege eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå