Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 I dag var jeg på 6 mnd kontroll, og da sa legen at jeg må følge opp hodeomkretsen på jenta mi om 2 mnd. Hodeomkretsen var på 46,5 cm. Han mente den var i største laget. Syns ikke hodet er så veldig svært jeg, men så er jeg jo en myrsnipe også da... men kan noen fortelle meg hva deres døtre hadde i hodeomkrets på 6 mnd kontrollen? Hadde vært fint å kunne fått sammenlignet litt. Og hva kan være galt, vannhode eller? Hva er det, og skjer da? Fikk ikke spurt så mye for legen var en travel mann. Håper på svar...
jif baderom Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Jenta mi hadde 42,5 når hun var på 6 mnds kontroll, hun var da nesten 7 mnd.
Tulle06ogPrins10 Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Hei Min datter hadde 45 cm på 6mnd kontrollen og 35 når hun ble født. Det er vel vannhode han tenker på. Om det skulle være det, legger de et dren inn i hode og inn i ryggraden (tror jeg). Om han hadde vært veldig bekymret hadde han nok sendt dere på UL av hode.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Jenta mi hadde 44 og et eller annet, men husker ikke hva.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Er det noen i familien til deg eller pappan som har stort hode? da kan hun ha arvet det. Tror det er flere en deg som får beskjed om for stort hode, det er nok ikke uvanlig, men de følger det godt opp for sikkerhetskyld. Det er vannhode de er bekymret for i slike situasjoner, og de vil helst oppdage det tidligst mulig slik at de kan sette i gang beh.
hønepøne;-) Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Du sier ikke noe om hvor stort det var ved fødselen. Det er det legen tar utg.pkt. i. Dersom det vokser fort vil de følge opp, men det er sikkert ingenting galt. Sønnen min er 5 mnd og har hodeomkrets på 46cm. Han hadde 39cm da han ble født. Det er en normal utvikling ifølge HS.
Hello Kitty Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Synes det er spesielt når legene ytrer stor bekymring for dette. For hva skal man egentlig gjøre? Poden har jo det hodet han har... tror jeg ville tatt det ganske med ro.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Takker for svar. Jeg spurte legen på Gullsmokken (der fikk de ett nytt medlem, gitt). Han sa at det ikke er noen grunn til bekymring. Jenta mi har alltid hatt stort hode, som sin far. Hun hadde 38,5 ved fødselen, og har fulgt sin vekstkurve hele tiden (slik som med lengde og vekt). Så da puster jeg bare ut, og tar en ekstra sjekk ved 8 mnd alder. Ps legen var en turnuskandidat, han ville nok bare forsikre seg om at han ikke gjør noen feil. Ekstra påpasselig, men det er jo bare bra. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå