Gå til innhold

Hjelp meg litt, ang varmeutslett og hormonutslett

Anbefalte innlegg

Skrevet

har da en gutt på 5 uker og siste to ukene har han gradvis fått mer og mer utslett i ansiktet, det ligner veldig på hormonutslett som storbror fikk på samme alder.

Han har det over hele ansiktet, og hodet. Det er små kviser som blir tørre etterhvert og blir som en stor tørr skorpe til slutt hvis man ikke gjør noe med det.

Men nå de siste dagene som det er blitt så varmt, har flere sagt til meg at det er varmeutslett, for det har blitt verre i varmen, det er mye mer nå.

Nytter ikke gå til HS i morgen ettersom de bare har åpent en dag i uken. Og jeg vet ikke om dette er noe å gå til lege med, skal jo på kontroll neste uke uansett...

Hvordan ser jeg om det er varmeutslett eller hormonutslett? Og hva kan jeg gjøre om det er varmeutslett??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ringt legen i morra uansett og hørt med dem om du bør komme inn eller ikke. De er som regel veldig flink til å vurdere på telefonen. Når de er så små er de dessuten veldig flink til å heller ta de inn en gang for mye enn en for lite....

Skrevet

Ja, kanskje jeg skal det.. Må jo uansett bestille time til meg selv, etterkontroll (etter fødsel) det har jeg jo helt glemt av i ammetåka, så da får jeg slått to fluer osv..

Takker =))

Skrevet

HVis du mistenker varmeutslett ville jeg hvertfall tenkt over at du ikke kler babyen mer enn nødvendig nå i varmen. Body er fint nå, evt. med helseteppe over når de sover.

Skrevet

Han har hatt på seg kun kortarmet body siden lørdag og sover uten teppe over seg i vogna på dagen, om natta er det kalt nok til dyne, og kveld er det først tynt bomullsteppe (strikket) eller helseteppe eller dyne hvis det blir kaldere før vi legger oss. Så han har på minimalt, nesten som jeg vurderer å la han ligge i bleia bare også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...