Gå til innhold

Så var det meg med mine reklamasjoner - Trenger meningene deres!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er grunnen til at jeg reklamerer:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/9509375

Kontaktet forbrukerombudet idag, og fikk vite at dersom et produkt ikke holder det som blir lovet har man krav på å heve et kjøp. Forbrukerkjøpslovens §16c - hvis noen lurer.

Ringte da igjen til Bohus, der vi har kjøpt sengen. Snakker med en annen, enn han jeg pratet med igår. Men hun hadde hørt om saken, og skulle gi saken videre til de som tok seg av reklamasjoner.

Ti min senere, ringer han jeg snakket med igår. Jeg forklarer at jeg har blitt lovet at han som tar reklamasjonssaker skal kontakte meg. "Ja, men saken landet hos meg allikevel" sier han...

Forklarer han at jeg har snakket med forbrukerrådet og hva de sa. Får beskjed om at hun jeg har snakket med skulle ringe ham. Saken er den at de sitter på et sentralbord og svarer på spørsmål fra oss forbrukere. Jeg vet ikke navnet hennes, og sikkert ikke lett å finne ut av hvem hun er....

Nei, for det gikk ikke an å reklamere på en seng da det er et veldig intimt møbel. Sier da at det høres helt utrolig ut at man ikke har noen rettigheter ved kjøp av en seng til over 20 000kr. Og dersom han ikke ønsker å yte service til meg, ville jeg heller kontakte de som er høyere over ham i Bohus systemet.

Så viser det seg at hver Bohus butikk er selvstendig, egne eiere. Ringer da for å få tak i daglig leder i den butikken, eller eier. Men de er ikke tilstede. Ber dem om å få dem til å ringe meg, og opplyser om saken. Får da til svar at jeg ikke behøvde å anstrenge meg så mye mer, for dette var en sak jeg ikke kom til å vinne fram med!!!

Så nå sitter jeg her, eierne har ikke ringt meg. Og jeg vet at jeg kan klage. Jeg vet jeg har en sak, men blir avfeid av butikken gang på gang. Fordi det ikke er gunsig for dem å ordne opp!!!!

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå, er bare sint. Og det blir jeg av slike saker.

Har hatt et par reklamasjonssaker med andre firma, og irritert meg over dem...men har ALDRI blitt møtt av slik nonchalanse før!

Noen som har tips til hvordan jeg skal gå fram i denne saken?

Skrevet

Send et brav til butikken ta vare på en kopi selv. Om det ikke fører frem, få forbrukerombudet til å ta kontakt.

Evt ring tv2 hjelper deg, det pleier funke ;-)

Skrevet

Synes ikke du kan reklamere for at dere har fått vondt i ryggen???

Hva ble lovet deg ? I tilfelle har du dette nedskrevet?Mener ikke å være negativ, synes bare det hørtes rimelig merkelig ut:-)

Skrevet

der ligger en mal på forbrukerombudets nettsider som du kan sende. Husk å beholde en kopi selv. Svarer de ikke på den kan du snakke med forbrukerombudet.

Uansett hva slags møbel det er, om det så var en dildo, så gjelder kjøpsloven.

Hold oss orientert da!

Skrevet

Forbedrer søvn og livskvalitet

Fra først å bli introdusert i sunnhetssektoren til at forebygge trykksår og lindre ryggproblemer er TEMPUR i dag med på å forbedre søvnen og livskvaliteten for millioner av mennesker verden over. Mennesker med f.eks. ryggproblemer eller nakke- og skulderproblemer finner stor lindring ved at sove på TEMPUR Puter og Madrasser.

TEMPUR er en ny form for søvn. Derfor får du en ny dag og ny forbedret livskvalitet!

Dette lover produsenten. Og som nevnt tidligere, så spurte vi spesifikt etter noe som var bra for rygg og nakke. Dette fordi mannen min brakk nakken i fjor. Vi ble anbefalt denne sengen på bakgrunn av våre ønsker.

Noe er galt når både jeg og mannen min sliter med ryggen nå. Og mannen min som går til fysio har blitt dårligere. Jeg synes dette gir rett til å klage.

Skrevet

er dildo ett møbel?:)

måtte bare:):)

Skrevet

Takk Hufsla, skal sjekke den malen idag. Også holder jeg dere oppdatert :o)

Skrevet

Denne saken kommer du desverre ikke til å vinne! Det kan ta lang tid før kroppen venner seg til ny seng. . Tror ikke dere har reklamasjonsrett pga at dere får vondt i ryggen, med mindre det er noe galt med madrassene. Vi har også tempur, og den første tiden sov jeg skikkelig dårlig, og fikk utrolig vondt i ryggen. Men det går over når kroppen er blitt vant med den nye madrassen.

Skrevet

Både bohus og jeg har vært i kontakt med Tempur, som er enige om at denne tilvenningsperioden (i vårt tilfelle) på 2,5mnd er alt for lang i forhold til hva de opplyser om. De sier at tilvenningsperioden er ca 4uker.

Skrevet

En annen ting, er at jeg idag snakket med Tempur som gjerne vil hjelpe oss. Men vi må gå igjennom Bohus som stiller seg på bakbeina.

Skrevet

Ikke mer enn 4 uker? Hva med å reklamere til tempur da?? De skryter jo av 2års garanti.. Be de ta den inn for litt tester

Skrevet

Det var liksom planen, men må gå igjennom selger av produktet. Så imorgen skal jeg nevne denne samtalen jeg har hatt med Tempur. Så får vi se hva Bohus sier.

Det Tempur sier er at det er vanskelig for dem å hoppe over det ene leddet, rett og slett fordi det er Bohus som har selgeransvar.

Skrevet

du kan jo feste den på en stol? :-D

Skrevet

Så rart. Skulle jo ikke trengt å være sånn. tror tempur er opptatt av å ha fornøyde kunder, så om bohus ikke gir etter, kan du jo be tempur ringe bohus.

Skrevet

Får ringe til Bohus sjefen imorgen, og være litt kravstor. Får høre hva de sier, burde være viktig for dem med fornøyde kunder også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...