Gå til innhold

hvor lang tid bruker poden din på å sovne!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lilleprins må krampgråte seg i søvn å bruker minst en halv til en time før han endelig klarer å finne roen og faller i søvn på kvelden... Og da må jeg vugge vognen hele tiden!!

på dagtid bruker han minst 15-20 min med gråt og vognvugging før han sovner..

Vil dette gå over? Vil han klare å falle til ro av seg selv eller er det noe jeg kan gjøre for å lage vaner som kan hjelpe??

Vær så snill å hjelp meg... jeg er alene med han halvparten av tiden soden faren jobber på havet!!

Alle tips tas mot med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner at det må være veldig slitsomt,min lille pode bruker normalt ca 5 min før han sover,skjønner at jeg er veldig bortskjemt. har du prøvd å ha på f.eks støvesugeren?den gir en veldig jevn dur som vist skal være søvndyssende,skader jo ikke å prøve.selv om jeg er heldig på kvelden våkner han mange ganger i løpet av natta,slitsomt det også. lykke til .

Skrevet

jenta mi er snart 6mnd. hun VAR ett lite murmeldyr lenge og sovnet helt rolig av seg selv. Nå derimot har hun enten funnet ut at det er morsomere og være våken en å sove. Så nå er det en kamp hver kveld. bruker alt fra 15min-1time på og sovne om kvelden.

Jeg fant ut at jeg hadde for lite melk om kvelden så dette løste noe av mitt problem. ellers blir de fryktelig varm av å skrike slik så litt lunkent vann på flaske kan også være til hjelp. er han liten hjelper det at det er trangt og lunt i sengen. jenta mi har smukk og sutteklut og kose seg i søvn med....eller skrike alt etter som.... he he

Skrevet

Lias bruker ca 5 min på å sovne, men nå har jeg jobbet litt for å få rutiner! jeg er aleneforsørger og er så mye annet som må ordnes at jeg ikke har tid til å rugge vognen.. få faste sove tider, hvertfall når han skal legge seg på kvelden og formiddagen, og følg disse. prøv å legg han før han blir overtrøtt. og prøv å la vær å rugge vognen, gi han noen minutter, gå ut og se til han og stryk han over kinnet eller noe så han vet du er der. også går du vekk igjen og gjenta helt til han sovner. for meg tok det tre dager, og har ikke rugget en vogn siden, nå bare legger jeg han og sier sov godt, så sovner han. på kvelden har vi fast program, grøt, pysj m sang og kos, flaske og til sengs, og han sover 12 timer i strekk, og gjort siden han var 3 mnd. lykke til!

Skrevet

Men problemet er at han etter hvert gråter så kraftig at det virker som han går i transe!! Øynene er vidåpne og kroppen går i bro! Hadde det bare vært litt sutring så skulle jeg greid det, men han raser så kraftig at jeg noen ganger lurer på om han får puste... han har spist, rapet, ny bleie og prompet.... Jeg makter ikke å se på at han skal gråte så kraftig!!! Eller gjorde din Elias det før det ble bedre???

Skrevet

heihei:) jeg har ei jente som er 8 mnd nå, og hu var sånn i begynnelsen.. skreik som bare pokker.. det eneste som funka da var å finne en leke eller no å lage lyd med.. for å få ungen til å "tenke" på no annet.. hehe.. og så venter du litt og prøver på nytt..

ellers kan jeg nevne at jeg satt ved senga hennes og bare holdt hånda på magen hennes til hu sovna.. det funka faktisk.. vet ik om det var at jeg liksom var der eller om d var no med magen.. hehe..

-forresten.. du er fra bodø ser jeg? morsomt at det er flere her inne.. sjeldent syn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...