bekkebekk Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Jeg er i min første prøveperiode nå. Har tatt eggløsningstest hver dag. De siste 4 dagene har testen hvis positivt (svakt) og negativt annen hver dag. Har også murringer i magen.. Har ikke tatt test idag, men var positiv igjen i går.. Hva kan dette bety? Noen som har opplevd dette?
bekkebekk Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2007 Beklager at jeg maser.. men nå tok jeg en EL test i kveld også.. Denne viste også positivt.. Men sterkere enn de andre gangene.. Så da har jeg i løpet av 7 dager hatt 4 svake streker, 2 uten streker og 1 med en sterk strek. Hva kan dette bety?? Håper jo at jeg KAN være gravid.. men tror jo ikke at det kan skje så tidlig. Sluttet på pillen 17 mai, fikk min første dag mens den 21 mai. 26 mai hadde vi sex for første gang. Hatt sex så og si hver dag etter dette. Er vel to, tre dager vi ikke har hatt mulighet... Finnes det en bitteliten sjanse for det?? Har ingen symptomer.. Har bare murringer i magen.. så og si i en uke nå.. merker det mer på kvelden og myyye luft i magen. Men håper jeg ikke innbiller meg noe... Innmari nervepirrende dette!!
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Hei:) Du har nok ikke positiv og negativ el test annenhver dag, for testen er bare positiv hvis teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Lykke til!
2 fine små Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Hm, jeg tror ogsaa du kan vaere gravid og at det ikke er EL for deg naa. Det kan faktisk hende at du treffer paa hoeyt og lavt hcg nivaa alt etter hvordan urinen din er naar du tisser. Ta en CB test du, da faar du i hvert fall evt avklart det, kanskje bekreftet? =o)) Jeg har selv hatt pos og neg CB gravitester litt om hverandre en gang, og da var jeg faktisk veldig tidlig gravid. De svingte, fordi det var tidlig. Lykke til!
bekkebekk Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2007 Oj, oj, oj...! Så spennende!! hehe.. *krysser fingrer og tær* Fornuften sier meg at det ikke kan ha skjedd så tidlig og raskt.. men jeg har jo et lite håpr der da!
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Heisan! En el-test er kun positivt når den er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Det er dessverre ikke noe som heter "svakt positiv" el-test. Om man har drukket mye i forkant av test og har tisset mye, kan el-testen gi et feilt negativt svar. Dermed er det viktig og drikke lite to-tre timer før testing, samt spare opp urin og ikke tisse i dette tidspunktet før testing. Lykke til! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå