Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Før jeg begynte på p-piller hadde jeg uregelmessig mens. 2-3 mnd mellomrom. Disse var vanlige mensperioder over normal tid og blødde normalt. Kan det være mulig at jeg ikke har hatt eggløsning da? Trodde man hadde eggløsninger når man hadde mensen jeg, men står jo om folk her som har hatt mensen men ingen eggløsning.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9518936-mens-men-ingen-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet blir mens utløst av EL, ca. 14 dager etter EL kommer mensen. Men, hvis du ikke har hatt mens på kjempelenge (1 år f.eks.) kan man få en blodning fordi det har samlet seg opp mye i livmoren og det må komme ut. Men, jeg har hatt sykluser som har vært alt fra 1,5 måned til 6 måneder mellom menstruasjoner, og mensen min har alltid blitt utløst av EL. Jeg kjenner nemlig EL, og vet derfor akkurat når jeg skal få mens, selv om det er uforutsigbart når EL er. Folk som sier at man kan ha regelmessig mens uten EL tror jeg absolutt ingenting på! Som sagt blir mens utløst (som regel, 99% av gangene) av at man har hatt EL 14 dager før.

• 1 måned senere...

Her er jeg enig med lindynatt.

Jeg har heller ikke el, men mens har jeg innimellom... (Alt mellom 1-5 mnd mellomrom)

I følge min gyn. så kan el. komme før mens, under og etter. Men som regel hos de med normal syklus kommer den 14 dager før mens, altså midt i syklusen. Og av oss PCO/PCOS-ere har mange av oss sjelden eller aldri el, pga. f.eks. at vi har for mye mannligekjønnshormoner, som hindrer eggene i å modnes og slippes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...