Blubbediblu Skrevet 6. juni 2007 #1 Del Skrevet 6. juni 2007 Fikk i dag vite at jeg har svangerskapsdiabetes. Blodsukkeret målte 14,1. Henvises til spesialister... Er det noen som har erfaring med svangerskapsdiabetes. Jeg ble veldig redd, fikk så lite opplysninger i dag hos fastlegen. Hun bare spurte meg om hva hun skulle gjøre. Jeg var på ul der de fant ut at jeg hadde veldig mye fostervann. Er det noen som kan opplyse(berolige) meg litt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9518766-svangerskapsdiabetes/
Annie Bailey Skrevet 6. juni 2007 #2 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg har ikke sv.diabetes, men vanlig type 1 (som jeg har hatt i 13 år) og er nå gravid for andre gang. Er nok ingen ekspert, men kan jo fortelle deg hvordan jeg gjør det ihvertfall... Har du fått deg sånn aparat til å måle blodsukkeret ditt selv? Hvis ikke får du nok resept på teststrimmler og anbefalt at du kjøper deg noe slikt av spesialisten. Hvor ofte du måler er litt opp til deg og hva du blir enig om med legen din. Selv føler jeg behov for å måle "hele" tiden for å klare å ha full kontroll. Blodsukkeret skal ikke overstige 8 i det hele tatt i løpet av dagen. (noe som jeg syns er vanskelig egentlig, men går stort sett greit) Jeg regner med at det blodsukkeret du målte var det som det var akuratt der og da. De pleier nemlig også å måle hba1c (langtidsblodsukkeret) og det forteller litt mer om helheten den siste tiden. Sånn i første omgang bør du nok tenke litt på hva du spiser. Mat med sukker og karbohydrater er noe du bør være forsiktig med. Jeg hadde også ekstremt mye fostervann sist. Nå var det flere ting som gikk "galt" med meg så jeg tørr ikke si om dette var årsak til noe av det. Men vet at diabetikere som ikke får komplikasjoner også ofte har for mye av dette.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9518766-svangerskapsdiabetes/#findComment-9519768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå