Gå til innhold

Har jeg gjort noe/gjør noe som kan skade ryggen til gullet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang gullet satt tre timer i bilsete var han bare ca 4 uker. Etter det har han reist 4 ganger av 3,5 t da han var 10 og 12 uker gammel. Vi har sommerhus ca 3,5 t fra der vi bor så det er i den forbindelse at vi har hatt han i bilen. Han har sovet hele veien, derfor har vi ikke stoppet for pause (han sovner alltid i bilen).

Er det noen som vet hvor lenge om gangen de kan "sitte" i bilsete når de er så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I slike tråder som dette pleier det å komme følgende svar:

1. er du gal? de kan ikke sitte lenger enn 15min av gangen i denne alderen

2. dette går fint så lenge babyen sover og ikke våkner/skriker/viser ubahag

3. du burde kanskje stoppe et par ganger og la mini få litt pause?

4. evt skader kommer sikkert ikke før om flere år, så det om babyen gråter eller ikke er ikke nødvendigvis en riktig indikator.

Selv foretrekker jeg alternativ nr 3, muligens 2.

:)

Skrevet

Kan tippe du får noen kvasse var her :)

Så lenge han sover skal det ikke være noe problem :) 3,5 time er kanskje litt lenge, men tviler på du har skadet ryggen hans :)

Er han våken ville jeg tatt et par pauser og lagt han ned så han fikk strekt ut ryggen...

Vi var selv på laaaang kjøretur da Mathias var 10 uker. Var på besøk hos søstra mi i Danmark. Kjørte fra henne til båten hjem (2 1/2 time), båten var innstilt så vi måtte kjøre heeeele veien tilbake for så å kjøre rundt København-Malmø og vidre hjem. LANG tur. Overnattet i Malmø, men det ble alikevel MANGE timer i bilen. Mathias sov mye av veien, men da han våknet stoppet vi og tok pause.

Spurte fysioterapeuten på helsestasjon om dette og hun sa at så lenge babyen sover er det greit, babyen sier ifra hvis det ikke er behagelig lenger :)

Skrevet

Godt svar Elendig mamma! Jeg også foretrekker alternativ 3:)

Skrevet

Vet om ei som aldri har brydd seg om denne regelen til sine barn, og de har sittet både 3 og 4 timer. Idag har de ingen problemer, men de er ikke fullvoksne ennå, så kanskje de vil merke det når de skal ut i arbeidslivet og bruke ryggen mer? Hvem vet.

Ville ikke bekymret meg for det som er gjort, og så kan du heller ta flere pauser neste gang du er ute på biltur :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...