Gå til innhold

Hva er grunnen til at enkelte av dere får ul tidlig??


_hønemor_til_4_nydelige_

Anbefalte innlegg

Jeg lurer fordi jeg er nyskjerrig, trenger ikke og svare visst du ikke vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk tidlig ultralyd (7+1) fordi jeg trengte pergotime for å få skikk på eggløsningen (har PCOS). Skulle bare sjekke at alt så bra ut, hjertelyd/slag og sånt. Går til privat gynekolog, ikke sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diabetes, og følges derfor tett av sykehuset pga større risiko for misdannelser og stor barn (senere i svangerskapet). Ellers har jeg fått tidlig ul 6+4 pga blødning. En gang så vi hjerteslag og det har blitt til ei nyedelig jente, to andre ganger så gynekologen ingenting og jeg hadde abortert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har epilepsi så pga det får jeg UL i uke 12,mitt første svangerskap endte i en MA,oppdaget ved den Ul,vært døddt siden uke 9. Nå spurte jeg legen om jeg kunne få enda tidligere pga MA,fikk det,men pga styrtblødning like før uke 8 fikk jeg komme inn på Ul dagen etter,hadde blodansamling i livmor,er nå 11+6 og blødd siden,men alt er bra med den lille,skal på ny Ul på fredag så da får vi se.

Har du ikke noen spesielle helsemessige årsaker som sykdommer eller tidligere MA/SA,exu så er det vanskelig å få Ul på sykehus,da må du bestille på privat klinikk og betale selv. Mange gjør dette bare for å få roet seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pga ørsmå blødninger. Var egentlig ikke nervøs for det, siden jeg vet det er vanlig å blø litt i starten - og det var veldig lite. Men legen tilbød meg det, og da takket jeg selvsagt ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få tidlig ultralyd fordi den forrige avleggeren viste seg å være en 'Blighted Ovum' som endte i en SA i uke 6/7. Mannen min og jeg klarer ikke helt å slappe av før vi har hørt hjertelyd og sett at alt er i orden denne gang. Men jeg bør kanskje nevne at vi bor i USA, og stort sett får det vi vil siden vi betaler for det selv, så det er kanskje litt annerledes i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har fått tidlig ul pga ett svangerskap utenfor livmoren for ca 1 år siden. har hatt litt blødninger og smerter. har til sammen vært 4 ganger til ul. bare på sykehus. er nå 10+5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fordi jeg hadde en MA i november, var 10 uker på vei da det ble oppdaget, men den hadde vært død siden uke 7.

 

Fikk ul for å kunne slappe av, og ikke gå rundt og kjenner etter vondt, og vente på at jeg skulle begynne å blø...

 

Var veldig godt å se at lille Bolla svømte rundt og hadde det bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt egentlig på med medisinering for prøverør, men ble gravid underveis. Hadde allerede time hos gyn for ultralyd for å sjekke om ting var som det skulle i forhold til forsøket. Etter det førte de meg automatisk opp på ny kontroll (med UL), og det er han jeg kommer til å bruke som lege resten av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! For min del har jeg hatt en ex.u-operasjon tidligere i år, og da er det viktig å sjekke at spiren er riktig plassert rundt uke 6 ved neste svangerskap. Jeg er så heldig å ha en fastlege som har UL.apparat, og har derfor sluppet å møte på gyn.pol - men jeg hadde nok fått en henv. dit hvis jeg hadde bedt om det. Pga. småblødninger har jeg også sett bebisen igjen - senest i går :-) Er 11 uker på vei i morgen, og at er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg fikk tidlig UL fordi de klarte ikke regne ut termin på meg... Jeg hade alt fra den 4. januar til den 15. så derfor ville de sjekke om alt var iorden. Termin ble den 11. =) Og så har jeg blødd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til ul når jeg er 9+0. Det fikk jeg tilbud om sist, da hadde jeg en SA. Er veldig glad for det, så blir det kanskje litt lettere å puste rolig etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de fleste har en god grunn for å få tidlig ul her inne, jeg selv har kompliserte svangerskap som gjør at jeg får ekstra oppfølging gjennom hele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...