Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ny her jeg...tidligere kikker, men nå skjer det ting: Vi skal sette igang prøvinga i løpet av sommeren, og jeg lurer nå på om det finns flere der ute som har brukt p-ring som prevensjon.

-Hvor lang tid tok det før du ble gravid etter du tok ut siste ring? (Jeg tok ut siste ring i helga, mensen nå og satser på en mens til før vi kjører for fullt...)

Takker for svar!! (Og satser på å bli litt "kjent" med flere av dere i tiden som kommer.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg tok ut p-ring for to uker siden, og skal begynne prøve nå denne helga. Tror ikke det skjer noe så fort, men det er nå bare å sette igang. Er spent på hvordan kroppen reagerer på p-ring. Velkommen hit forresten :)

Skrevet

Jeg har gått på hormonell prevansjon siden jeg var 16 år, dvs ti år. Og har prøvd det meste, p-pille, p-ring, p-sprøyte, p-plaster osv...

P-ringen avgir en jevnere og mindre størm av hormoner i forhold til p-pillen som må gjennom fordøyelsessystemet.

Jeg sluttet på p-pillen i slutten av april, og spurte legen min om det at jeg hadde brukt hormonell prevansjon så lenge hadde betydning for hvor fort jeg ville blir gravid....

Han mente at det at det var blitt lagt skylden på hormonene i p-pillen osv var bare en bortforklaring på at det å bli gravid kan ta tid!

Studier viser at det har ingen sammenheng mellom prevansjon og tid det tar å bli gravid. Dette var det legen min fortalte.

Så jeg velger å tro på legen min, og har et veldig avslappet forhold til hvor lang tid d måtte ta før jeg blir i lykkelige omstendigheter...

Min lillesøster hadde p-stav, som ble tatt ut etter 1,5 år, hun ble gravid med en gang!

Min mor brukte fire år på å gi meg denne søsteren.

Jeg tror det er kroppen selv som bestemmer når den er klar for å bli gravid!

Største problemet mitt nå, er at min kjære er offshore hver gang det er eggløsning på gang... hehe... Noen som har et kjerringråd for d? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...