Gå til innhold

Sebastian kom 31.05 :o)

Anbefalte innlegg

Endelig kom han:o) Her er min fødselshistorie:

Jordmor var på besøk for en liten kontroll kl 11 denne dagen. Fremdeles 4 cm åpning men ingen veer i sikte, bare kynnere. Hun strippet meg en siste gang og så fikk jeg beskjed om å prøve å tenke på litt andre ting en stund så startet nok fødselen snart.

Etter dette gikk jeg meg en halvtimes tur, og etter dette var kynnerne sterkere men ikke regelmessige. Ungene kom hjem fra skolen og etter å ha snakket med min vennine som skulle ha ungene under fødselen ble vi enige om at ungene skulle overnatte for sikkerhetsskyld.

Rundt kl 18.00 var kynnerne såpass regelmessige og sterke at jeg begynte å ane et håp om at fødselen var i gang.En halv time senere var jeg sikker. Kl 20.00 kom jordmor og en jordmor student. Hadde da 5 cm åpning. Ville alikevel at de skulle bli, for forrige gang gikk det bare en times tid fra 5 cm til full åpning.

Slik gikk det nesten denne gangen også. Mannen min lindret smertene mine med en rispose og press på punkter på ryggen min. Dette var utrolig effektiv og jeg synes alle veene faktisk var håndterbare. De haglet tett på der en stund. Jeg måtte tisse hele tiden og helt på slutten var det sånn at jeg måtte løpe på do mellom veene og plutselig måtte jeg presse. Mannen min fikk en stol og jeg satte meg mellom bena hans hengende med armene over lårene hans med ryggen mot han (he he ble det forståelig?) Det var en utrolig effektiv stilling. Han var ute på tre pressveer og jeg løftet han selv opp til brystet mitt. Han skrek med en gang han kom ut og var fin og rosa i fargen. Pappan fikk klippe navlestrengen og så fikk vi flytte opp i sengen hvor vi fikk være alene og kose oss med Sebastian.

Hele fødselen gikk som planlagt. Vi hadde god stemning hele veien. Alt foregikk stille og rolig. Pappan og jeg er skjønt enige om at dette var den flotteste opplevelsen vi noen gang har hatt. Kan selvfølgelig anbefales til alle. Sebastian var en "stor" gutt når han ble født. Han veide 4320 gram og var 53 cm lang og 36 cm rundt hodet. Han er selvfølgelig verdens skjønneste unge :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9518238-sebastian-kom-3105-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye Vanndame:-) heldig du som er ferdig, har enda 55 dager igjen jeg :-( (8.juni)

Så den stllinga var fin ja? kanskje jeg også skal prøve den eller stående:-)

Kos deg masse med lille Sebastian og i det flotte sommerværet som vi endelig har fått:-)

Mange klemmer fra meg:-)

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...