Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Noen som vet om en tynn og lun sommerpose som passer til Oth- vogn? Til dere som har denne vogna: Sitter og ligger barnet bra når du ikke kan ta opp fotstøtten? Har det noen gang vært et problem? Går det an å kjøpe dette som event ekstrautstyr? Vi vurderer å kjøpe den som sportsvogn til gutten vår som er 6 1/2 mnd. Er vogna utformet slik at de kan sitte litt oppe og se uten at det blir belastning på ryggen når de ikke selv kan sitte? Er vogna stor nok til at en ikke trenger andre vogner? Kan en lang 3 åring sove i den?
mammmamia ** Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Erteposen er helt YPPERLIG! Fås på dotedot.no og der kan du selv velge farge utenpå og mønster inni - genial :-) Snuppa mi ligger og sitter vanvittig godt i vogna, aldri sovet bedre i noen vogn pga den ergonomisk riktige sittedelen, og fotstøtten har aldri vært noe problem, siden rumpa henger lavere enn knærne er det veldig behagelig å ligge sånn for barnet :-) Nei, får ikke kjøpt utenom... Vi kjøpte den da snuppa var 5 mnd gammel, uten bag, og begynte å bruke den med en gang. Som sagt er sittedelen utformet sånn at den er ergonomisk riktig, dvs. at knærne er høyere enn rumpa, og barnet ligger som i en hengekøye, ryggen er ikke helt stiv, så former seg rundt barnet - veldig bra! :-) Har selv ei venninne som studere til fysioterapeut og det første hun sa da hun så vogna vår var "ÅH, den vogna skrytes opp i skyene i studiet vårt!" :-) Pga stroppereguleringen av ryggen kan den reguleres i akkurat den stillingen du vil - utrolig genialt :-) Vogna er stor nok - og liten nok, til at man ikke trenger andre vogner, men vi har også en pitteliten reisetrille/paraplytrille som ligger fast i bilen til småturer på matbutikken, ikea og sånn, for selv om OTH'n er liten og nett så er det allikevel litt herk å dra vogna ut, inn i bilen og ut og inn i butikken :-) Storebror her i huset er 3.5 år og 98 cm lang, og får fint plass... Ikke noe danseplass, men det går helt strålende, og han vil gjerne sove i den han, selv om han ikke sover på dagen lenger, hehe..! :-)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Tusen takk for kjempebra svar :-) Hvordan er det på vinteren uten vindtrekk? Er det nødvendig med son sikkerhetsbøyle foran?
Franzen Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har også OTH UJ og er kjempefornøyd! Bøylen forran ("bumper bar") er grei å ha - holder evt tepper på plass og min sønn liker ihvertfall å holde seg i den. Det følger jo ikke vindtrekk (fotpose) med vogna, og såvidt jeg vet finnes dette heller ikke. Jeg har kjøpt en fotpose (sort, finnes også i marine fikk jeg vite), i kraftig cordura stoff, vannavvisende og vindtett. Den hører til Brio Sitty tror jeg det var. Kostet ca 300,- og def verdt pengene. Bruker bare regntrekket når det skikkelig regner nå. Da dagene det blåser skikkelig gir jo også regntrekket godt ly, men ellers holder vindtrekket. Det går langt opp og har kroker du enten kan feste nederst på kalesjen eller strekke i sprekken mellom kalesje og vogn og feste i stroppene du regulerer ryggen med. Fint når de skal sove. Fungerer forresten fint med vanlig myggnett - jeg har ikke hatt det de selger med vognen. Lykke til med valget!
allegodetingertre Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Brukt OTH fra jenta var 14 mnd. Kjempegod vogn men tar litt mye plass i bil (lang) og er heller ikke en lun vogn. Jeg ville nok ikke brukt den til en baby på 6-7 mnd men det er meg, jeg likte å ha henne meg meg den tiden. Hun er nå over 2 år og lang, 94 cm, greit med plass enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå