Helene <3 Sarah Skrevet 6. juni 2007 #1 Del Skrevet 6. juni 2007 Lillejenta mi blir 1mnd i morgen, og vi har ennå ikke fått helt til dette med amming.. Første uken på sykehuset fikk hun ikke i seg noe mat og gikk drastisk ned i vekt.. Viste seg at hun ligger med tungen opp i ganen, så hun må læres å suge riktig. Vi begynte med pumping og flaske for å være sikker på at hun fikk i seg mat, samtidig som vi øvde på amming. Uten særlig hell. Kjøpte ammeskjold som hun tok med en gang, og har nå også begynt å venne henne av med det.. dvs vi starter måltidet med det, og fjerner det etter en liten stund.. Nå er jeg bekymret for at hun ikke får i seg nok mat, da hun alltid blir urolig og nesten desperat når hun er hos meg. Hun tar tak, suger, slipper og slik går det i ett (etter at hun tilsynelatende har tømt brystene) Hos far eller andre er hun rolig, men smatter og sutter på hendene.. Det er også mye sutring og gråt på dagene og ikke minst om natta, hun virker rett og slett ikke fornøyd:( I tillegg til dette har jeg på en mnd blitt "sugd til blods", nesten fått brystbetennelse og i det hele tatt vært stresset og følt meg mislykket som mor.. Jeg vet mm er det beste for lillejenta mi, og at mange kommer til å mene jeg gir opp for lett, MEN Nå har jeg utrolig lyst til å bare gå over til mme, siden dette med amming bare har vært stress hele tiden! Lurer på om jeg da må gi vann i tillegg, og om dette må kokes før det kjøles ned osv.. huff..dette ble mye og vasete, men er veldig fortvilet nå.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9517938-s%C3%A5-sliten-av-ammingen-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #2 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei.. har desverre ingen fasitsvar på det du sier, bortsett fra at jeg skjønner at det du går gjennom er tøfft! Men husk at uansett om du gir mm eller mme er du den beste mammaen som lillejenta di kan få!!! Ingen i verden kan ta din plass. Etter 6 uker med ammamareritt sa helsesøster til meg at det er vikigere å kose seg med barnet enn å amme til en stuper. Mamming er rett og slett vikigere enn amming!!! - Jeg tror de fleste nybakte mødre støtter deg i ditt valg om du velger å gi flasken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9517938-s%C3%A5-sliten-av-ammingen-langt/#findComment-9518003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 6. juni 2007 #3 Del Skrevet 6. juni 2007 Ja uansett hva du velger er du en good mor;-).. jeg deltids ammer nå en periode etter at jeg har plagdes fra dag en!!! hun er 6 uker nå..!!! Starta med at hun ikke ville ta puppen på sykehuset ente med skjold, så såre brystvorter i 5 uker, så melketilstopping i brystene au au au.. samme som deg holdt på å gi opp når hun var rundt 3-4 uker.. så ingen ende.. slutta med skjolda for en uke siden, vi klarte det fint.. akkurat som hun var blitt "større" å skjønnte det var bedre uten.. men hun kaver litt og det virker som hun ikek får nokk! sutrer og sutrer. så jeg gir henne flaska 1.2 gang for dag.. hun sover fra 24-07 og fra 07.30-10 ca... håper du ikke gir opp ,har vært der selv for det er så tungvindt med flasker ,men kanskje det er mer lettvindt for deg? ungen din har mer godt av en opplagt å gla mor;-)...min produskjon gikk ned med skjolda, så jeg prøver å få den opp igjenn... ammer litt oftere men hun blir fort sint når det ikke kommer nokk.. begynnte med amme -te i dag ,men flaska før kvelden den holder jeg fast ved.. bedre med en opplagt mor :-)... LYKKE masse til uanz hva du gjør.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9517938-s%C3%A5-sliten-av-ammingen-langt/#findComment-9520771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene <3 Sarah Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 7. juni 2007 Tusen takk for svar! Unner ikke andre å gå gjennom det samme, men det er litt deilig å høre at jeg ikke er alene om det.. Kontakter HS i dag, og må nok gi mme iallefall i tillegg.. I natt fikk jeg bare pumpet 20ml 2-3t etter kvelds! stakkars lillejenta Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9517938-s%C3%A5-sliten-av-ammingen-langt/#findComment-9522219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå