Gå til innhold

Ridning...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har noe erfaring med ridning tidlig i svangerskapet? Er ca 7 uker på vei, og har en hest som jeg har litt dårlig samvittighet for.. Også har jeg fryktelig lyst til å ri igjen før neste år hehe, men det er vel kanskje best å la være?? Det er vel forskjell på en liten rusletur og om en driver med sprangridning osv.. Men jeg vil jo ikke risikere noe heller. Noen som har erfaring fra dette så la meg få høre:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min søster har hest og hun red frem til hun var 33 uker på vei, og da ble sønnen hennes født 7 uker for tidlig, sjekk med legen før du utfordrer sjebnen. Med nr.2 red hun ikke i det hele tatt, datteren ble da født til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hest men har rideforbud pga bekkenløsning, får vondt av å sitte oppå hesten =(

Fysioterapauten min mener at ridning hadde vært super trening hvisst det ikke hadde vært for at jeg får smerter av det...tror nok at jeg hadde tatt noen rolige rusleturer om ikke bekkenet hadde plaget meg.

Ridning er jo super trening, men man bør vel ri rolig når man er gravid, masse dunking (trav) kan være uheldig har jeg hørt! Men visst du har en rolig stødig hest som du stoler på tror jeg ikke det skal være så veldig stor fare for fosteret om du rir så tidlig i svangerskapet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap red jeg til jeg var rundt 6 mndr på vei, da måtte jeg gi meg pga bekkenløsning. Barnet kom to uker over termin, velskap og frisk. Denne gangen er jeg bare 5 fullgåtte uker, og driver å rir enda. Benytter meg av alle gangarter. Trodde det var bare fall fra hesten som var rissikoen med å ri, jeg da?? Om hesten din er innkjørt og du har tilgang på vogn og sele, så er jo det en alternativ måte å trene den på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger :) Da kan det hende jeg tar meg en tur før neste år alikevel :D Jeg har jo ridd etter jeg ble gravid, men da visste jeg ikke om det enda, og jeg stoppet da jeg fant det ut. Man skulle jo ikke tro at en liten gå tur skulle skade noe mer enn å kjøre på en hompete vei feks... Og nei, har ikke vogn og sele- liker best å sitte oppå jeg, da har jeg litt mer kontroll hehe. Lykke til videre til dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...