Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig sommer og deilig varmt, og plutselig får jeg behov for å bade. Må bare forhøre meg litt først, ønsker hverken å være hysterisk eller skjødesløs.

Snuppa mi er snart 4 mnd og jeg fullammer.

Dersom jeg bader ute, øker jeg da muligheten for brystbetennelse? eller er det bare å tørke seg godt og bytte ut badetøyet med noe tørt med en gang man kommer opp?

Når kan snuppa bade ute? Skal på hyttetur ved en innsjø, og tenkte at vi kunne ta vann fra innsjøen oppi en balje, det blir jo sikkert for kaldt å bade henne rett i vannet, men i baljen vil det jo varmes opp fort. Hvor hysterisk bør jeg være i forhold til bakterier? Dette vannet er jo ikke akkurat kildevann, men rimelig rent.

Sist og sikkert superteit spørsmål. Bør jeg vaske puppen ren med rent vann etter at jeg bader og før jeg ammer? eller når jeg svetter i sommersolen?

Ok, enda ett siste spørsmål. Er dere nøye på når dere ammer i varmen? de siste dagene har jeg gitt hele tiden fordi jeg er redd for uttørring. Så jeg gir før hun "ber" om det, tenker at hun er som meg og "glemmer" å spise i varmen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare jeg som lurer på dette? Har alle andre tenkt å være innendørs i sommer?

Skrevet

Jeg er utendørs hele sommeren. Jeg har tenkt det samme som deg med å fylle vann i en balje slik at gutten min kan plaske litt med tær og bein mens vi holder han. Har ingen betenkeligheter med det. Han er så varm av seg og ligger naken stort sett hele sommeren når vi er på terrassen, hytta eller stranden...og "bade" skal han få lov til. Gutten min er 5 mnd. Tror det er verre å være hysterisk enn det motsatte...

Skrevet

spurte på helsestasjonen om jeg skulle vaske puppen før jeg ammet, da jeg skulle til kreta. de sa at det ikke var nødvendig!

jeg gir også pupp oftere nå i varmen, men venter som regel til hun sutrer litt! prøver også med litt vann!

kan ikke tenke meg at det skal være farlig å la han bade i vann fra en innsjø. det er jo ferskvann :)

Skrevet

Jeg ville ha vasket de med en våtserviett for det blir mye saltvann på puppa og vannet er vel ikke helt rent heller :_)

Skrevet

I går badet snuppa i plaskebaseng ute på terassen (hun er 4,5 mnd) Hun storkoste seg. Var nok godt ¨å få kjølt seg ned litt. Jeg har nå tenkt å ta henne med meg ut i vannet og bade med henne i Mjøsa i sommer. Har ikke tenkt å ha hodet hennes under vann, og hun trenger jo ikke drikke vannet heller. Såpass må de da tåle... Har tenkt å høre på helsestasjonen om de syns det er greit, men regner med at så lenge hun trives, så går det bra.

Skrevet

det er ikke saltvann i en innsjø :P

Skrevet

ang at mamma som fullammer skal kunne bade, må du være forsiktig slik at du ikke blir avkjølt! Bare duppe kroppen nedi vannet og ikke være der lenge nok til at en ble avkjølt! Ellers kunne en få betennelse, fikk jeg beskjed om.

Det andre er jeg enig med de andre, bare bad snuppa di, ville også brukt en balje å varmet opp vannet hennes i. Sikkert ikke så nøye med om du vasker brystene eller ikke rett etter bad, før amming.

Skrevet

Dersom du lett får tette melkeganger/kuler på brystet ville jeg vært litt forsiktig med bading.

Skrevet

Kan jo ikke være lurt å vaske puppen med våtserviett iallefall, det er jo mye uhumske i disse serviettene, og jeg bruker de kun i nøden på stumpen, så jeg vil iallefall ikke at snuppa skal stappe slikt i munnen...

Tenker jeg går for vanlig vann dersom det er tilgjengelig, hvis ikke får det stå til, så får melkens fantastiske antistoffer jobbe litt extra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...