Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Jeg ga henne kaldt vann fra springen når hun var 6mnd, men det er litt sent. Du kan begynne når de er 4-5 mnd. Varmt vann fra springen skal de aldri ha, ikke voksne heller.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Mini på 3 mnd får ukokt vann nå.Ikke varmt selvfølgelig
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Jeg spurte tilfeldigvis min helsesøster da min gutt var 5 og en halv mnd. og da sa hun jeg kunne slutte å koke vannet.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har gitt min lunket vann fra springen siden han var 5 mnd. HS presiserte for meg at det var ikke noe problem med ukokt vann og lunket rett fra springen. Jeg synes dette hørtes snodig ut, men har gjort det, og det har ikke bydd på problemer.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Disse helsesøstrene rundt om i landet er i allefall ikke veldig samstemte. Jeg spurte min hs på 6 mnd kontrollen om det var ok å slutte å koke vannet og hun syntes jeg skulle koke vannet en stund til. Litt merkelig, for vannkvaliteten her jeg bor skal nå være riktig så bra den tror jeg.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Som jeg sa i en annen tråd - Jordmødrene og barnepleierne på sykehuset mitt gav babyen min vann rett fra springen da han var helt nyfødt. De mente det var lenge siden man sluttet å koke vann til ungene, hadde noe med at vi har bedre vannrør nå.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 min fikk det allerede på barselavdelinga. Har aldri kokt vannet...
MartinFelipe07 Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Sønnen min er 3 mnd gammel og når jeg prøver å gi han vann ,så koker jeg det. Jeg er nok litt skeptisk etter det som skjedde med vannet her i Bergen. Foretrekker å koke det. Tar heller ikke så lang tid heller. Og vannet rett fra springen smaker ikke noe særlig heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå