Gå til innhold

Hmm, nytt fenomen (ihvertfall for meg...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har de siste dagene merket at det stikker under armene(klør litt også faktisk...)når jeg ammer lillefrøkena...er dette noe som kan ha tilknytning til ammingen eller er det tilfeldig at jeg kjenner det i den forbindelse ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har null peil, men har det samme selv.. spes nå i varmen....

Skrevet

dytter... jeg sliter med det samme. Trodde det var feil amme-stilling for av og til hjelper det å ta en pause ved å bytte pupp.. Når jeg går tilbake til den andre er det vekk igjen.

Skrevet

Hm.

Jeg tenker på en del forskjellig. En ting kan være at barnet drikker mer, utdrivingen er lettere pga varmen, dermed er man kanskje i øking, og kjenner fylningssmerter når det er "tomt". Dette er uproblematisk, om enn ubehagelig.

Varmen kan imidlertid gjøre forholdene bedre for sopp. Pass på å få sol på kroppen / puppen nå som det er så fint, om enn ganske kort, 5min, hvis man er lys i huden. Husk å skifte innlegg ofte!

Ullinnlegg kan gjerne henges til tørk i solveggen, sol dreper sopp! Bh'n også, forresten!

Skrevet

Det kan jo også skyldes ammestillingen? Selv om du ikke gjør noe feil, altså, men jeg tenker på belastningen, det kan jo plutselig gi utslag.

Skrevet

ja, kan jo være så mangt..... Men jeg kjenner det når det går mot slutten av ammingen, og puppen begynner å bli "tom"......

Takk for svar ;-)

Skrevet

Jeg husker jeg hadde det når jeg begynte å amme, helt på begynnelsen av et måltid.

Akkurat når utdrivningsrefleksen begynte å kjennes, ca 1-2 min ut i måltidet. Da kjente jeg stikkinger og prikkinger under armene, og noen ganger helt bak i ryggen og fremover. Samtidig så stod melkespruten, hehe. Stakkars gutt greide ikke svelge unna fortere enn det kom omtrent!

Mener jeg konkluderte med meg selv at det var fordi jeg hadde så mye melk, og når utdrivningsrefleksen satte i gang så ville all denne melken ut på en gang og da stakk det litt fordi det ikke var plass til alt. Men dette er for all del ikke fakta!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...