Gå til innhold

Hjelp til amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt hele tiden med amming. Hadde 2 brystbetennelser på rad som endte i sykehusinnleggelse og tømming av venstre bryst. - Måtte gi bare mme denne perioden, da jeg gikk på Dalacin som legene mente ikke barnet burde få. Ved endt kur så startet jeg igjen på ammingen. Men jeg sliter med å få gutten min til å tømme brystet mitt. Han sovner ved puppen og våkner igjen etter ca 15 min. Da hylskriker han og er sint for han er sulten. Slik kan vi holde på hele dagen. I dag har vi brukt 7 timer på bare å amme, roe ham ned og prøve å få ham til å sove. Til slutt ender det med at vi gjør ham god og mett på tilskudd og at jeg pumper meg tom. Vi snakker om å gi gutten en 8-10 måltid i døgnet, noe som gjør at jeg blir utrolig sliten og at sårene på venstre bryst overhodet ikke vil leges.

Hvordan kan jeg holde ham våken ved ammingen, slik at han tømmer brystet og blir mett? Det er mer enn nok melk der, det ser jeg jo når jeg pumper. Gutten min er 6 uker gammel og har en meget fin vektoppgang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips om hvordan man holder barnet våkent:

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=70

Er du sikker på at du ikke har fått sopp eller noe siden du fremdeles plages med sårhet? Det burde liksom ha heles ved antibiotikakuren din ellers?

Skriv gjerne igjen hvis du ikke synes linken hjelper!

Skrevet

Hei og takk for tipsene.. Har prøvd en del av dem, og skal forsøke de jeg ikke har prøvd.

Har fått behandling for sopp enda det ikke slo ut på prøvene. Jeg har gått på penicillin i 21 dager av mine 6 uker som mamma så det var vel ikke noen bombe om det var sopp.. men jeg merker ingen bedring.. har gått på mykostantin i 14 dager nå.. Har fortsatt igjen på tuben så jeg fortsetter til den er tom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...