femte gang Skrevet 6. juni 2007 #1 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg har kjempet for gutten min siden han var 3 uker. Han legger ikke på seg og har fått astma men det værste er at alt med maten har vært en kamp. Han suger ivrig men etter et par minutter vil han ikke mer. Har selvfølgelig fått morsmelk og etterhvert har jeg prøvd tilleg og enfamil og altmulig. hr temkt at han har reflux etter som han gulper mye. Men ingenting har fått han tll å spise et ordntliog måltid og på halsestasjonen sier de at så lenge han virker fornøyd så er det greit. Men jeg har heletiden visst at dette ikke er greit selvom han er en veldig snill baby aå er det noe som er galt. OG NÅ har vi fått svar. han er hyperallergisk for egg ogmelk. Så når han får pupp så går det noen minutter så blir han tett ihalsen og slimete. Samme med alle tillegg basert på melk. Endelig ble jeg trodd, hadde jo rett hele tiden. Så når får vi hjelp men det er så fryktelig trist å ikke kunne amme. er det noen som har erfaring med dette. Den nutramigenmelken han skal ha smaker jo fryktelig. Noen som har efaring med hvordan man kan få dem til å like dette. han har jo masse vekt å ta igjen. har prøvd med fruktpure i melken men smaken er ganske kraftig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9517479-er-s%C3%A5-leimeg-og-lettet-p%C3%A5-samme-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 6. juni 2007 #2 Del Skrevet 6. juni 2007 Har hørt at slik melk skal være billigere i Sverige (kanskje en annen type, men det er en for melkeallergikere), og dersom sønnen din ikke tåler melk kan dere få støtte til betalingen av den mme'en dere må bruke, ettersom det er veldig dyr. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9517479-er-s%C3%A5-leimeg-og-lettet-p%C3%A5-samme-tid/#findComment-9519097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
søskenforsøk Skrevet 6. juni 2007 #3 Del Skrevet 6. juni 2007 hei Det er fryktelig å gå og være redd sånn som du har vært, vet masse om det!! men bra du nå har fått et svar. selv om det kanksje blir litt slitsomt og få en diett uten melk så er det bra at du vet grunnen til problemene. jeg har et barn som har drukket nutramigen i to år. I begynnelsen blandet jeg med morsmelk, gikk da på melkefri diett selv, men blandet også i rismalt , da ble nutramigenen søtere. tok litt tid før han likte den ( smaker veldig bittert)men så gikk det ned. Hvis barnet er hyper allergisk blir det nok vanskelig for deg og unngå all melk og egg. Så lenge du har en diagnodse får du melken gratis. trenger respet fra spesialist ( men det har du sikkert fått ) så sende til trygdekontoret så gjør de vedtak og melken kan hentes gratis. finnes også en del oppskrifter med nutramigen, fås fra forhandler. eller så kan ris melk og havremelk brukes i nesten all matlaging. kjøpes på ica og coop mye billigere enn helsekost. finnes etterhevrt en del matvarer uten melk og egg, tar litt tid i begynnelsen men går greit. De fleste vokser dette av seg i før de er fire. Spør mer om du lurere på noe. og jeg skjønnera t det med ammingen er trist! Tvi tvi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9517479-er-s%C3%A5-leimeg-og-lettet-p%C3%A5-samme-tid/#findComment-9521698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
femte gang Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 7. juni 2007 han har nå nektet nutramigen i over et døgn. Etter 7 timer fikk han sinlacvelling. den går ned på høykant men vet ikke om den er riktig ernæringsmessig når han bare spiser det. Får egentlig veldig lite info på sykehuset. Nå er han så obs på smaken at bare jeg blender en liten skje nutramigen i fruktpure eller grøt så kommer det rett ut. Skikkelig kresen liten krabat som egentlig ikke har "råd" til å være kresen. Han veier jo bare såvidt 6 kg. Vet du om jeg kan bruke havre og ris melk rett fra kartong allerede nå. Eller må han ha spesialtilpasset melk til han er større?? Føler vel at akurat nå er det viktigst at NOE kommer ned i den magen samme hva bare han tåler det, så får jeg sette det sammen ærneringsmessig riktig senere. Merker at dette går inpå meg. Nå har vi endelig funnet ut av dette også så skal han nekte å spise. Hvis noen vet hva som er riktig ernæring og som han kanskje liker blir jeg kjempeglad. F.ex hvor mye fruktpure kan en sånn lten kropp spise. For det liker han jo. Takker for hjelp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9517479-er-s%C3%A5-leimeg-og-lettet-p%C3%A5-samme-tid/#findComment-9524023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå