Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når mener der at man som foreldre/ ansatte burde klage på barnehagen???

Har jobbet i en bhg som jeg nå slutter i pga hvordan ting gjøres der. Det er en helt ny bhg, så den første tiden vil det være en del utfordringer, men det er da måte på hva man skal finne seg i. Velger å slutte fordi jeg som førskolelærer ikke kan stå for det som gjøres. Men det er overraskende få av foreldrene som klager. Tror dette er fordi de er sååå glad bare de har en plass, og det er fullt andre steder?? Vet ikke.

Vet i allefall at jeg ikke ønsker at mitt barn skal gå der.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9516983-klage-p%C3%A5-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en datter som går i en barnehage jeg absolutt ikke er fornøyd med.

Jeg har tatt opp de verste tilfellene på en saklig måte, lagt opp til diskusjon om hvordan tingene gjøres, ikke egentlig "klagd". Jeg opplever overhodet ingen forståelse for at problemstillingene finnes (her har vi ingen problemer, de er under teppet - BORTE), har opplevd to ganger at styrer går sin vei midt i samtalen/legger på telefonen så snart hun skjønner hva det dreier seg om.

Når det ikke finnes andre barnehageplasser (JA, jeg har prøvd ALT), og erfaringene med dagmamma er at de er enda dårligere ( i hvert fall de to jeg har prøvd), da blir det til at jeg resignerer. Jeg når ingen vei med saklige innspill, og tenker at for min datters del er det bedre at hun ikke blir forbundet med den masete mammaen.

Jeg har liten mulighet til korte dager og fridager, og sitter ofte med en vondt klump i magen når jeg er på jobb. Tenker at situasjonen er uholdbar, men ser ikke hva jeg kan gjøre med det.

Vi har fått ny barnehageplass fra november, og holder ut som best vi kan :-).

Vi er heller ikke fornøyd med barnehagen, og har tatt opp ting flere ganger. Ingen grove feil eller vanskjøtsel, men ting vi synes ikke fungerer godt nok.

Vi opplever også at "klagene" våre ikke blir tatt på alvor. de ansatte vil ikke kjønne problemene, eller de vil ikke endre seg. Mange av de har jobbet der i maaaaaaaaaaange år, og ønsker nolk ikke at ting de alltid har gjort plutselig blir stilt spørsmålstegn ved:(

Vi opplever også at mange andre foreldre er kjempefornøyd med barnehagen. Personlig tror jeg det handler om at de ikke vet bedre. De har kanskje ikke hatt barna andre steder, og tror derfor at alt er såre vel. Vi har tidligere hatt gutten vår i en annen barnehagen, og har sett hvor utrolig mye bedre ting kan være!

Nå skal det sies at gutten vår ikke lider noen stor nød, og han trives bra i barnehagen. Har mange venner der. Men jeg er ikke komfortablem med situasjonen. Føler at denne barnehagen er mer en oppbevaringsplass for ungene og de voksne er mer interessert i så slarve enn å bidra til ungenes utvikling!

• 2 uker senere...

Jeg turte ikke klage på den gamle barnehagen til eldstedatteren min. Det var jo mye småting da. Gikk litt på at to av assistentene klagde på slikt som at hun ikke hadde fleecetøy til å ha under dressen, men hun hadde jo hylla si full av både tykt og tynt ulltøy som vi hadde tenkt hun skulle bruke under dressen. Når vi sa det så fikk vi høre at, nei, det måtte være fleece.

Det værste var når hun fortalte at hun fikk kjeft hvis hun tisset på seg. Jeg var engstelig for at de to ansatte jeg var misfornøyd med skulle behandle barnet mitt dårligere om jeg klagde. Brukte lang tid før hun sluttet å tisse på seg når hun brukte dress. Hun ville ikke ha kjeft så da gikk hun uten å si fra hvis hun ikke rakk toalettet. Heldigvis var jenta mi stor, så jeg sa til henne at da fikk hun heller gå til en voksen som hun visste ikke kjeftet på henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...