Gå til innhold

Ting skjer når du minst ventar det...

Anbefalte innlegg

Har hatt stasjonsvogna inne til sjekk - bremsene var ikkje heilt gode - så tenkte at, fint, så får vi ordna det òg før fødselen. Bra det kom no og ikkje ei veka før termin... Den andre bilen, ein liten golf 91, er litt liten og så får vi ikkje opp bagasjerommet alltid, så den er reserve, berre til jobb..

MEN: Kva var svaret frå verkstaden? Jo, nei, den stasjonsvogna er nok litt mykje å gjera på - kan vera det er rimelegare og betre å kjøpa ein nyare bil, ja. 3 gonger feil delar, så må dei gjera ein del arbeid for å vera sikker på at pumpa dei bestiller er rett, og lesa av nummer og sånt - demontering - eg veit ikkje ka...! Kjøpte bilen for tre år sidan, og det har berre vore småplukk heile tida. Var to veker på ferie i 05 på Sunnmøre med bilen inne på verkstaden der... Men denne gongen ser det ut til at det er stopp. Eg maktar ikkje legga ut endo meir pengar på den bilen ('takar bilen min... har jo sjel, då...fyrste bilen min...). Synst da e litt trist, eg...

TYPISK at sånt skal skje kort tid før fødsel, midt i hans eksamen, men bra at vi får ein god slump pengar att på skatten i år... Surt.

Andre som har opplevd noko liknande? Vaskemaskin som ryk like før fødsel, før alle nye klede er vaska? Eller noko sånt?

Fortsetter under...

Opplevde noe lignende meg bilen jeg og samboeren akkurat kjøpte. Fant ut av vi kunne trenge en stasjonsvogn, slik at det ikke blir problemer med plass. Så vi endte opp med å kjøpe en Audi A6 2002.

3 dager etter at vi hadde hentet den hos forhandlere tok vi en liten kjøretur for å få testen den ordentlig. Det endte med at bilen stoppa midt i veien slik at igen andre kom forbi, måtte bli hentet av Viking. Det som hadde skjedd var at reg. reima, ventiler, topplokket og andre småtimg hadde gått til helvete. Og det kun pga at verkstedet hadde gjort en feil når de skiftet reg.reim sist.

Heldigvis for oss så gikk dette på garantien. Hvis ikke så hadde 50000 kr gått til rep. Typisk at det skjer nå rett før fødsel. Men det er jo på si side bra at det skjedde nå og ikke senere.

Håper bare at vi får bilen tilbake til uka, og da har den vært borte på rep i 2 uker, artig...

Så jeg føler med deg =0)

3 uker siden gikk stasjonsvogna vår oxo i stå! Registerreima hadde hoppa over, knust kamaksel, ventiler og en masse annet veldig dyre greier. Den reg.reima ble liksom bytta for 3 mnd siden....grrr. Nå prøver det verkstedet som bytta den å legge skylda på alt mulig annet rart slik at de skal slippe å ta denne reprasjonen på garantien....

Akkurat nå står bilen vår å venter på en grundigere sjekk på et annet verksted, slik at vi kanskje kan få avklart saken om hvem sin skyld dette er. Og i mellomtiden må vi klare oss med den lille mazda 2-dørsen vi har som ekstra bil, noe som medfører at jeg blir mye uten bil siden jeg er hjemme om dagen og mannen MÅ komme seg på jobb. Sukk.....

Håper vi får stasjonsvogna i orden før lillegutt melder sin ankomst.

Har ikke skjedd noe uforutsett denne gangen (enda :-) ) , men da jeg hadde fjorten dager igjen til termin sist, og skulle legge laminat på rommet til eldste jenta viste d seg at store deler av bjelkene på rommet hun skulle få var rotne. Det endte i at vi selvsagt måtte rive ut hele gulvet, fjerne bjelkene og legge alt på nytt igjen for å være sikker på at all styggedommen var fjenet. Heldigvis fikk vi mye hjelp av slekta, så d gikk relativt fort, men d var allikevel ikke morsomt med hele stua full av ekstra møbler en uke før termin...

Å da er godt da e fleire! Ikkje misforstå, men da er noko med å kjenna seg åleina med slike problem, og det er eg då ikkje...

Eg set opp ei liste over tilbod og bil og familieopplegg, slik at eg ser kva som løner seg og ikkje - bror min vil nemleg kjøpa bilen som den står for 10000, og fiksa den opp til seg. Vi har fått tilbod frå svigers om å kjøpa deira til kompispris (04mod). Sedan, ikkje stv, og mykje nyare enn det vi hadde tenkt oss (såg på '98 spacewagon og '98 Renault Laguna). Så vi har ein del arbeid å gjera framover ja... Iallefall i tenking.

Lykke til dåke som har same problem, om det gjeld bil, hus, vaskemaskin eller kva det er. Alt ordnar seg på eit vis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...