Gå til innhold

Dere som har Carena søskenvogn,trehjulingen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om den?

Dere som triller både turer langs asfalt og grusvei, og i sentrum og en og annen butikk?

Er dere fornøyde?

Ville dere heller hatt med svingbart framhjul?

Er så i tvil, får kjøpt av en kollega til 800,- kr, men lurer litt på en ny med svinghjul....

har singelvogn m svinghjul, det bruker jeg like mye låst som løst. meninger?

Skal ha til en baby og en 2-åring.

Plass er ingen problem, er selve bruksvennligheten jeg lurer på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker på om du mener samme vogna, men vi har carena tvillingvogner i barnehagen jeg jobber i.. de er ikke gode! tunge å kjøre, går fort tom for luft, vanskelige å fylle luft i, håndbremsen har jeg egentli aldri sett virke, og den "korga" under vogna tåler ikke tunge ting, den er bare av stoff, så det slites hull i den.. Men det er ikke sikkert det er samme vogna du mener?! :) Ville i alle fall si hvordan våre har vært. (Ps.. de blir jo brukt mye i en barnehage, så det blir nok fortere slitasje..)

Hilsen

Skrevet

Jeg hadde en slik vogn til mine to små - da en baby og en 1 1/2-åring. Den funket helt greit, men spesielt solid er den ikke. Dessuten innbiller jeg meg at den rett og slett kan bli litt for liten/trang for din 2-åring. Min sønn vokste snart ut av vognen, og han var jo et halvt år yngre.

Det var noe med justeringen i ryggen også som ikke var helt bra - ungene satt ikke spesielt godt i den.

Skrevet

Jeg ville nok valgt en med svinghjul. Jeg lånte en til min 1 åring og 4 åring(han hadde vondt i benet, og klarte ikke å gå). Selve vogna var god å trille, men det ble veldig tungt å svinge med begge to i vogna. Selv om din 2 åring jo er mindre enn min 4 åring, så vil det bli ganske tungt med to oppi.

Skrevet

Uff,jeg er så usikker.... Er jo litt med økonomi også da.... Har to dyre singelvogner stående ( tfk og emmaljunga), blir jo mye penger dette..... 2-åringen skal i bhg 3 dager i uken, så vogna blir ikke brukt hver dag. men VET at det er kjipt å trille dårlige vogner....(derfor jeg har kvalitetsvogner nå..).. Flere innspill? Synes gud og hvermann triller disse søskenvognene fra carena, så er de virkelig SÅ dårlige?

• 2 uker senere...
Skrevet

hei! jeg har denne vogna, er stort sett fornøyd jeg:)

Enig med handlekorga under,den er dårlig, håndbremsen fungerer utmerket, den er god å trille både på asvfalt og grusveier. men i butikker så velger jeg heller handlevogn med babysete, da blir carenan for tung, stor, vanskelig å komme frem mellom alle stativene på klesbutikker ol.

mine barn er 3 år og minsten 7 mnd, begge sitter å ligger godt i vogna! når gutten min brukte bag,så hadde jeg en simo bærebag(hardbag),i det ene sete for han,å storesøster satt i setet ved siden av, fungerete kjempebra for oss,har ikke angret på at jeg kjøpte vogna nei:)

Lykke til med valget!

Skrevet

Kan man bruke somi kombibag altså? Søsteren min har en gannel simo kombi , kunne lånt bagen der kanske.. Hvordan fester man den da?

Skrevet

det kan hende den blir litt for stor, jeg har en litt mindre simobag, beregnet for sikkerhetsnett i bil, betalte en 1000 lapp for den ny.

du får ikke til å feste den noe særlig, vi trykte den direkte inn i vogna(tungt), men den satt bom fast.

det finnes også poser med plate i,slik at den blir stiv, fo å sette fast i vognene,vet ikke helt hvordan de gjør det, festes kansje i selene???

Skrevet

Jeg arvet ei carena trille med tre hjul(usikker på modellen, kanskje 4 år gammel), som jeg har brukt som søskenvogn.Vogna er helt grei den. Litt tung å kjøre og svinge, og som allerede nevnt så er det liten plass i nettet under vogna. Synes ikke den er liten, min 2 og et halvt åring sitter helt fint i den fortsatt. Jeg brukte mykbag til babyen i fjord sommer, og det gikk også fint selv om det ikke er full liggestilling. Det jeg har savnet er regntrekk og vindtrekk, særlig for minsten har jeg følt litt på at han har fått "vind og vær rett i fleisen". Skulle jeg gjordt valget om igjen, så tror jeg kanskje at jeg derfor ville valgt ei vogn der babyen fikk ligge mer skjermet. Men som sagt, vogna har fungert helt fint til sitt bruk. Vi har ikke brukt den daglig, og har måttet se an vær og vind av nevnte årsak. Kan ikke sammnlignes med Simo vogna vår, men det kan jo ikke prisen heller:-)

Jeg ville valgt hjul som ikke er svingbart, for hjul som svinger får jeg fnatt av:-)

Skrevet

Hardbagen til simovogna vår fikk ikke plass i carenatrillen. (jeg skrev innlegget over her også) Vi lånte en softbag, som vi la løst oppi, og det fungerte greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...