Gå til innhold

Vurderer å skaffe meg bæremeis/sele (hun er 1,5år) Hvilke anbefaler dere??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mei Tai eller Patapum Småtass :-) Vanvittig gode og praktiske, tar liten plass, kan puttes i stelleveska eller under vogna, og er ergonomisk riktig for barnet å sitte i, i motsetning til bæremeis a la Bergans o.l., som også tar forholdsvis stor plass :-)

Se på www.alveslottet.no (Patapum) eller www.tettinntil.com for masse info om forskjellige seler :-)

• 1 måned senere...

Annonse

Ergo bæresele, og ingen andre seler!

Vi har denne. Et av mine beste kjøp! :-) Veldig fornøyd!

Kan brukes opp til 4 år, om jeg ikke tar feil. Kan ha ungen både frem og bak på ryggen.

Vekta belaster hoftene og ikke rygg!

Bergans bæremeis 2300 Kids Trekking.

Dette er en bæremeis som er nøye utarbeidet for å bære "tunge" barn (de begynner jo å veie litt når de er 1 1/2 år) med max bærekomfort for den som bærer og veldig god sittekomfort for barnet. Når det er 1 1/2 år har det jo ingen problemer med å sitte over lang tid. Her er det fotstøtter som gjør at beina ikke henger ned.

Da jeg var på "bærekurs" i forhold til sjal osv sa de at når barnet er så stor har det ingenting å si for barnet om det satt i meis eller sjal.

Med denne bæremeisen er det også tak når det regner.. Det er plass til å ha en liten leke, samt at det er oppbevaringsplass til de tingene man normalt ville hatt i ryggsekken på tur.

Jeg har blitt anbefalt den de bæremeisen de har på sportsnett.no av erfarne turfolk. Har ikke testet den selv.

Men tror nok jeg ville valgt en bæremeis framfor andre bæreseler ol når ungen begynner å bli tung.

Vi har Ergo bæresele, men vår arva Bergans bæremeis er mye bedre nå når småen veier ca 14kg. Bruker selen på reiser ol, men på turer i skogen ol er nok bæremeis å foretrekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...