vipz82 Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har ei venninne som prøver å bli gravid, men nå er hun merkelig nok 4 uker forsinket med menstruajson. Og IKKE gravid:( Dette har aldri skjedd før da det er hennes første gang å være forsinket med mensen. Er det mulig å få eggløsning selv om mensen ikke har kommet?
millymolly&mini Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Har hun nettopp slutta med p-piller? Fordi da kan syklusene bli ustabile- og så lange. Andre har enda lengre. Eggeløsning? Prøver å lese spm om igjen og om igjen for å forstå det: Mensen kan komme selv om man ikke har hatt eggeløsning. Er vanligere å ha en prøveperiode uten eggeløsning jo eldre man blir fra rundt 30 år - veldig individuelt. Når jeg har lange sykluser (47-65 dager)så venter jeg leeenge på eggeløsning. Mellom el og mens er det vanligvis 14 dager... Kanskje venninna di bør prøve å finne ut når hun har el ved hjelp av el-tester (se billige-tester.no) og på pernille.info - les om sekret!! Har hun mange lange sykluser etter hverandre bør hun kontakte lege for å få hans/hennes syn på saken, evt. utredning! Lykke til.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå