Gå til innhold

Hvordan fortelle det til sjefen?


Nr2_04jan08

Anbefalte innlegg

Ja, da er det ca 2 uker til jeg bør fortelle sjefen om graviditeten og trenger hjelp! Jeg kjenner det knyter seg allerede i magen bare ved tanken. Ser at det er flere som også tenker litt på dette så da foreslår jeg en egen "Si det til sjefen tråd" .

 

Hva skal man si? Jeg må forsøke meg med litt galgenhumor. Kanskje det gjør det enklere eller kanskje det bare er lurt på gjøre det helt enkelt........ :-)

 

1. "Hei, ja selvfølgelig blir jeg med på den samlingen om to uker. Forressten jeg er gravid så jeg kan ikke drikke og jeg er også utrolig trøtt og sliten om dagen, spyr gjør jeg også ofte, så det kan hende jeg bidrar litt mindre enn vanlig... "

 

2. "Beklager at jeg ikke ha vært meg selv i det siste og ikke fått bidratt slik jeg har ønsket. Jeg er nemlig gravid og vil nok være en zombie i flere måneder til."

 

3. "Jeg er gravid, hva sier du til det!?"

 

4."Jeg er gravid, take it or leave it!"

 

5."Hei, jeg skal ha ferie i hele juli.. og forresten så skal jeg bli mamma i januar. Så da må jeg ut i permisjon i desember. Det blir faktisk ikke mange mnd igjen med jobbing det gitt...Spesielt hvis jeg er så heldig å få bekkenløsning som sist da må jeg sykemeldes i to mnd i tillegg igjen..."

 

Og sånn kan man fortsette i det uendelige...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, nr 2 var jo genial!! Og så sant!

Kanskje jeg skal prøve den..

Gruer meg selv til å fortelle dette.. 10.uke nå, og sliter med å skjule det.. Psykisk og fysisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen til som kommer opp ifbm med min dårlige samvittighet...Shit..

 

"Husker du at jeg var hjemme pga omgangsyke.. det var ikke det.. jeg løy.. jeg er gravid..."

 

"Husker du jeg sa at jeg ikke tåler noe som helst alkohol og at jeg ikke bør drikke... jeg løy.. jeg er gravid.."

 

"Husker du jeg sa i det ene møtet vi hadde at jeg hadde drukket så masse kaffe på morgenen og derfor måtte fly på do hele tiden.. jeg løy.. jeg er gravid "

 

"Husker du da jeg sovnet på pulten min og unnskyldte meg med at sønnen min hadde vært våken i hele natt... jeg løy.. jeg er gravid.."

 

Hm.. når jeg ser på det jeg har skrevet nå, så aner det meg at sjefen kanskje har litt mistanke..... hehe

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare litt over 6 uker på vei. Jeg har sagt d alt, kanskje litt dumt?! men har et veldig åpent og bra forhold til sjefen så føler ikke d gjorde noe, Sjefen sier jo ikke noe til noen så. JEg måtte dra hjem en dag oga kraftige ryggsmerter, fikk sånn sist også men mista i mars.. Da ringe jeg noen dager etterpå og sa at jeg trodde jeg var gravid men skulle til legen dagen etter så fikk se da. Snakket med henne dagen etter og da sa jeg bare at.... og jeg var graivd ja =) he he

Men er sikkert ikke lett å fortelle det hvis man ikke merker noe... "øøøøh,aprpopo jeg er gravid liksom!"

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er jo forsåvidt det.. for hva skal sjefen gjøre eller si? Bli sur? Hadde allikevel føltes enklere hvis jeg hadde jobbet der litt lengre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var gravid før jeg mistet, ventet jeg til jeg var to mnd på vei før jeg sa det til sjefen min. Jeg valgte å fortelle det så tidlig fordi det kan være vanskelig, og ta noe tid og planlegging for å finne noen som kan erstatte meg på jobb.

 

Han ble rimelig paff da jeg fortalte at jeg var gravid. Jeg jobber bare sammen med menn og sjefen min ble litt fomlete og sa at dette var helt nytt for han fordi det var ikke så vanlig at menn ble gravide. Vi har ledd litt av det etterpå fordi han taklet det så klønete. Men han forsikret meg hele tiden om at dette skulle vi fikse så jeg kunne bare slappe av og nyte det. Eneste problemet var at han ble jo som ei eggesjuk høne og hadde SÅ lyst til å fortelle det ute på avdelingen, og til kona si...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen da jeg var omtrent 6 uker på vei - fordi det var viktig å planlegge jobbingen min slik at det passer med en permisjon.

 

Sjefen min ble bare glad, hun... Og veldig nøye på å følge med på dagsformen min.

 

Sånn er det kanskje på en arbeidsplass dominert av kvinner, hvor det har vært mange graviditeter de siste årene.. Jeg tror jeg er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal si: skal jeg fortelle deg noe kjekt?! Jeg er gravid!

 

Men hadde tenkt å vente til jeg vet termin, ble gravid før jeg fikk mensen(sluttet på p-piller) så legen sa 8-12 uker..... oki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da æ var gravid med jenta så gikk jeg inn til sjefen å sa: du jeg må snakke med deg!!!!!!!!!!!!!!!!!! da ser hun på meg å ler å sier:: ja det veit æ da!!!! tihi!! litt morsomt det igrunn!!hun har hatt så mange gravide på jobb, så sier hun ser det på oss med en gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...