Gå til innhold

En smule assistanse, vil jo ikke "ta livet" av ungen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor har 39 i feber og det er 26 grader i skyggen, hva skal jeg kle på henne?

Minst mulig? "mest" mulig?

Hva ville du tatt på?

Jeg tenker soldrakt siden hun har fått det av farmor, men er det for lite?

(i praksis er det body og kjole i ett i sånn fancy stoff)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst mulig! 26 grader er jo mye varmere enn man pleier å ha det inne på vinteren og da ble jeg anbefalt å ikke ha på knøttet så mye :) Den soldrakten høres jo bra ut den, og så er det bare å sjekke jevnlig om hun er for varm eller kald.

Skrevet

Gjør som du gjør selv når du har feber. Kle av jenta når du ser hun er varm og kle på når/hvis hun fryser.

Skrevet

Og lue - viktig å passe på hodet - og ørene med tanke på vind

Skrevet

Lykkekløver; ta to paracet og ligge under dyna og synes synd på meg selv?! *gliiise*

Det er det jeg bruker å gjøre;) Hehe...

Tusen takk for svar jenter!

Skrevet

Jeg ville kledd henne i minst mulig ala kortermet body, og brukt helseteppe. tilbudt drikke hele tiden og fruktmos med masse væske. ellers så ville jeg brukt en kjørlig våt klut over kroppen hennes, innimellom.

Stakkars lillemor, håper hun blir bedre snart.

Skrevet

Du kan senke feberen ved å legge kalde omslag på leggene, bare vri opp noen kluter og legg på de små leggene

Skrevet

Takk for tips, anonym og Fertila:)

Feberen er ikke sååå høy akkurat nå, hun har fått en paracet når begynte å smyge seg over 39,5...

Men kalde kluter er notert, er ingen fan av paracet...

Skrevet

stakkars embla. sender en stor god berdring klem. håper hun blir fort frisk igjen.

Skrevet

På sykehuset da småtten blei født, hadde han feber i et par dager.. Barnepleierne kledde da av han, sånn at han bare hadde på brillebukse og trøye og sokker. Han skulle IKKE bli for varm,de mente at man kunne kle på barnet feber..

God bedring...:)

Skrevet

når barn har feber skal de ikke kles på nei, men AV :o) samme gjelder deg dersom du har feber.

Skrevet

Min lille tuppelur har også litt feber i dag. Han har på seg bare en t skjorte og bleien + sokker. Og helseteppe når han sover.

God bedring til dere. Huske masse drikke eller pupp.

Skrevet

Jeg ville heller lagt et helseteppe på henne enn å kle på mer. Med småttiser kan man faktisk "kle på dem feber", hvis de blir overopphetet pga for mye klær så stiger kroppstemperaturen og ikke bare overflatetemperaturen. Men som fler her sier: pass opp for trekk.

Lykke til!

ps: gi henne gjerne pupp så ofte hun vil og ikke bry deg om hvor lenge det egentlig skal gå mellom måltid. mm er den beste tørstedrikken. Hvis du ammer da... hvis ikke: litt vann innimellom er bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...