Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ubeskyttet sex på menstruasjonsdag 5. Har alltid trodd at det var umulig å bli gravid da, selv om det aldri har vært en aktuell problemstilling tidligere. Men så gikk det opp for meg at sæd kan jo leve opptil 5 døgn, og hvis jeg har eggløsning tidlig i syklusen, så kan jeg jo absolutt ha blitt gravid! Nå er jeg bare så utrolig irritert på meg selv, tenk at jeg kunne være så dum og ikke sjekke dette på forhånd!!! Det var bare så selvsagt for meg at det ikke gikk an... Noen andre her som har opplevd dette, eller kjenner noen som har det?

Den siste tiden har jeg vært litt uvel, hatt mensmurringer, litt småvondt i ryggen og stikkinger i nedre del av magen, hatt økt utflod, småvondt i hodet, vondt i lysken (ligner strekk, slik jeg hadde i sist svangerskap, vel og merke mye senere i svangerskapet) og vært mer trett og sliten. Sist jeg var gravid hadde jeg ømme brystvorter veldig tidlig, men nå ammer jeg, så er ikke så lett å si. Dette kan jo være en kombinasjon av tilfeldigheter og bekymringer for om jeg kan være gravid. Tidspunktet er nemlig svært upassende. Noen andre som har kjent så mye, men likevel ikke har vært gravide?

Har tatt graviditetstest i dag tidlig som er negativ, men venter ikke mensen før 10.juni. Men hvis jeg skulle blitt befruktet så tidlig i syklusen, ville ikke egget ha festet seg for en stund siden da? Skulle ikke en test slått ut allerede? For eggløsning må ha vært senest 22.mai hvis jeg skulle blitt gravid.

Håper mange kan svare meg, for er veldig nervøs, og selv om jeg sannsynligvis vet dette om en ukes tid, så holder jeg på å klikke av å vente!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg tviler veldig på det altså.....

I så fall må du være av de veldig sjeldne. Tror dessuten 5 dagers levetid er i overkant lang levetid.....er jo mulig men tror det er lite futt da.....

Tror ikke du skal være veldig bekymret......

Skrevet

Tror du kan ta det helt med ro.

Fant dette på BliGravid.

Fruktbarheten er høyest omkring eggløsningen. Den inntrer gjerne 14 dager før menstruasjon. Hvis det er 28 dager mellom hver blødning er, sannsynligheten for å bli gravid på de ulike dagene omtrent:

• de første seks dagene: 0 prosent

• syvende dag: 0,1 prosent

• åttende dag: 0,7 prosent

• niende dag: 2,5 prosent

• tiende dag: 5,5 prosent

• 11. dag: 10,4 prosent

• 12. dag: 14,6 prosent

• 13. dag: 16,9 prosent

• 14. dag: 17,3 prosent

• 15. dag: 14,1 prosent

• 16. dag: 9,1 prosent

• 17 dag: 4,9 prosent

• 18. dag: 1,9 prosent

• 19 dag: 0,5 prosent

• 20. dag: 0,1 prosent

• 21 - 28 dag: 0 prosent.

Skrevet

Takk for svar! Prøver å slappe av ut fra det dere sier.

Men så kjenner jeg jo alle disse symptomene, og leste dessuten et sted at nyere forskning (en studie med rundt 300 kvinner som prøvde å bli gravide tror jeg) viste at 1 av 6 kunne bli gravide dag 5 av mensen. Finner ikke igjen hvor jeg leste det da...

Men virker ikke som så mange har opplevd å bli gravid da? Så skal vel gjerne litt mer til. Og klarer jeg å slappe av, så forsvinner kanskje symptomene også;-)

Skrevet

ikke for å skreme deg hvis du ike vil være gravid ,men jeg ble gravid ca 3 dager etter mensen. så det er nok mulig.

Skrevet

Til Is83:

Når tok du graviditetstest den gangen? Slo det ut veldig tidlig siden du ble befruktet så tidlig?

Skrevet

hei jeg tok testen to dager etter at mensen skulle kommet... tenkte ikke på at jeg kunne være gravid.. hadde kke noen symptomer.. .men det kan kanskje ha noe med at den siste mensen min varte bare to dager.... på ul ble jeg flyttet ti dageer fram og det er visst mye sier de som veit det.. gyn sa da at jeg hadde blitt gravid like etter mens...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...