Gå til innhold

Hvorfor må alle lære meg om keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en trøblete fødsel for 9 mnd siden som ente i akutt snitt. Det har ikke skremt vann av meg, for jeg er gravid igjen :), men jeg har også fått klar beskjed om at det et opp til meg denne gangen hvordan jeg vil føde.

Så nå sitter jeg å veier for og imot da og lurer på hva jeg skal gjøre..... Det mest utroligste av alt er at nesten samtlige "kjærringer" i familie og omgangskrets fraråder meg ks og forteller om alle minusene ved denne løsningen.

Hva i helvete er det med folk a? De har jo ikke tatt ks snitt en gang og jeg tror jeg fikk med meg ulempen sist kan du si! Fader jeg blir så irritert altså! I følge fødselslegen sist, hadde jeg både født og tatt ks i samme fødsel, så jeg tror jeg kjenner til alternativene. Jævla bedrevitende kvinnfolk assa!

Sorry, måtte bare blåse ut litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe-det hjelper å blåse ut innimellom:-)Og det er bedre å blåse det ut her inne,å være ferdig med det-så det ikke går utover dem rundt oss:-)

Ha en fin dag da:-)

Skrevet

Ja, sånt er irriterende! J***a kjerringer som skal belære om fødsel, vondter osv, har de glemt hva man ikke ønsker å høre som gravid? Hvis du "har både født og tatt ks" sist gang, så vet du jo om mye av styret med ks går jeg ut i fra. Men uansett; hver fødsel er unik, enten det fødes vaginalt eller via ks. Mye kan skje, både på godt og vondt.

Lykke til med avgjørelsen, jeg vet det er vanskelig:)

Skrevet

Jeg var i fødsel, stoppet på 9.5 cm åpning,ble ks, og d var helt helt greit! "snytt" for pressrier, og å få henne opp på brystet med en gang. Men har hatt forholdsvis lite vondt i etterkant, jeg har unngått å revne nedentil, er jo en del som gjør det, og da har man som regel vondt en stund etterpå! D har jeg sluppet.... Alt er som før der nede, hehe!

Nei KS er etter min mening, overdramatisert!!!

Skrevet

Jeg skal selv gjennom et planlagt keisersnitt og opplevd det samme som deg. IKKE bry deg noe om det. Fødsel kan foregå på 2 måter, enten vaginalt eller ks. Farer og risikoer, fordeler og ulemper med begge måtene. For meg er det mer fare forbundet med vaginal fødsel uten at jeg gidder å gå inn på det her..men det jeg vil frem til...INGEN kan vite hva som er best for akkurat deg og barnet ditt. Det er din kropp. Jeg har lært meg å unngå slike diskusjoner. Jeg svarer bare at slik skal jeg ha det. PUNKTUM. Skal jeg diskutere det med noen må det være kvalifisert personell.

Skrevet

He, he, har det som deg. Hadde grusom fødsel som endte med KS. Planlegger nå nr 2, og er usikker på hva jeg skal velge. Det vil jeg helst ikke ha synspunkter om fra venninner UTEN barn el. Er redd for å oppleve det samme en gang til, samtidig som jeg har veldig lyst på en normal fødsel. Tenkte jeg skulle be om oppfølging/utrdning i forkant av fødsel. Håper du blir fornøyd med DITT valg:)

Skrevet

Tusen takk for støtten og lykke til dere andre i samme situasjon!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...