Gå til innhold

Noen som har hatt med baby i båt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir første sommeren med lillegutt i båten. Vi har lurt litt på hvordan vi skal gjøre for å slippe å sitte med han på fanget hele tiden, vippestol og bilstol blir for utrygt å sette han i. Noen andre som har erfaring med utstyr som er beregnet for slik? Babyen er 4 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lille gullet mitt er 6mnd. vi har allerede hatt han med på båttur. satte baggen fra vogna oppi båten og der lå han og sov sin beste søvn. sover veeeeldig godt på sjøen med den jevne motorduren og vugginga fra sjøen. Men har lurt på om det finne noe "sikkerhetsutstyr" til små barn i båt???

Men vi reiser alltid ut når det er helt stille og fint vær og vi har så "liten" båt at vi aldri kjører så vi ikke ser land....

Skrevet

Hadde han med i bår når han var 2 mndr uten problem

Nå er han 10 mndr og kan bli en utfordring

Vi har redningsvest på ham og må bruke fanget og dørken og ellers sette ham i trillen spent fast.

Skrevet

Hei, første sommeren la vi baby i bagen som hører til vogna. Hun sov veldig godt opppi der. Men var litt nervøs mht skkerheten, vi fkk jo ikke på redningsvest når hun skulle sove...

Nå er snuppa 10 mnd og da har vi på henne vest og har henne på fanget. Pleier ikke kjøre så lenge om gangen, vi legger alltid til et eller annet sted slik at jentene kan leke på land. Hadde vi ikke hatt en 4 åring også, så hadde vi sikkert vært mere i båten, for snuppa liker seg godt ved å kravle rundt oppi båten.

Leste her at noen spenner fast barnet i vogn oppi båten, det ville jeg ALDRI ha gjort! Hvis man skulle være så uheldig å bli kjørt på av en annen båt, så kan de voksne fort havne i vannet eller bli ødelagt slik at man ikke klarer å få av selene før det er for sent... barnet vil jo bli dratt ned på dypet med vogna... Ja det er jo ikke ofte slikt skjer, men her vet jeg desverre om flere slike ulykker der noen blir påkjørt av fyllekjørere/råkjørere. Best å ta sine forholdsregler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...