Gå til innhold

Øke melkeproduksjonen igjen...hvordan?

Anbefalte innlegg

Jeg har siden dag en ammet med ammeskjold fordi lille gutt ikke klarte å die uten ammeskjoldet. Men melkeproduksjonen min gikk etterhvert nedover fordi brystet mitt ikke ble tilstrekkelig stimulert når jeg ammet pga. ammeskjoldet. Men nå har han endelig begynt å die uten ammeskjoldet, men har for lite melk til at han skal bli mett til hvert måltid. Noen som har noen tips til å få opp produksjonen hurtig? Må han gå sulten etter noen måltid på dagen eller kan jeg supplere med litt mme i starten? Skal få tak i en slik nesespary nå for å få fart på utdrivningsrefleksen.

Fortsetter under...

Du bør amme ofte, aller helst hver time. Nattamming er gunstig, om du fortsatt gjør det, men du trenger ikke innføre nattamming om han sover hele natta. Tilby puppen så ofte som det, men ikke tving han til å spise. Anbefaler deg å rådføre deg med helsesøster om hvor mye tillegg du trenger å gi han i tillegg, for det kan ta litt tid før produksjonen er oppe på et såpass nivå at han kan klare seg på det. Uansett bør du da gi pupp først og mme etterpå. Du nevner ikke hvor gammel gutten din er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...