Gå til innhold

dårlig timing


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er gravid i 10. uke. har nettopp fått tilbud om en jobb som jeg har drømt om lenge. har takket ja og jeg begynner snart. problemet er bare det at denne jobben er et vikariat ut året. de har sagt at det mest sannsynlig vil bli fast etter nyttår. men da skal jeg jo ut i permisjon. jeg har så lyst til å kunne komme tilbake til den jobben etter permisjon. er det noen som tror jeg kan ha en sjanse hvis jeg gjør en veldig god jobb? er det noe jeg evt kan gjøre bortsett fra å gjøre en ekstra innsats. jeg har ennå ikke fortalt dem at jeg er gravid. når burde jeg gjøre det? takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du burde virkelig fortelle det ja, selv om du ikke har noen "fortelle plikt".. men for det psykososiale på arbeidsplassen sin del, så burde du fortelle.. =)

 

Det går nok helt bra skal du se=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en lignende situasjon, selv om ikke jeg ble gravid før etter jeg hadde begynt i jobben. Men jeg fikk i første omgang vikariat til 1. august i år, med mulighet for fast jobb etter endt periode. Og nå er jeg gravid i uke 23, og tilbudet står fortsatt ved lag her :) Hvis du er den rette for jobben, er det jo faktisk bare snakk om å leie inn vikar for deg et år, deretter kan jo du jobbe i mange år for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke "lov" å ta hensyn til graviditeten din og de kan jo ansette deg selv om du er i permisjon og få en vikar for deg. Vet det ikke er lett. Var i samme situasjon sist jeg skulle ha barn. Så lenge graviditeten ikke synes trenger du ikke å si noe ennå mener jeg. Du har ingen "plikt" til å gjøre det. Vet at alt dette er vanskelig og noe du må kjenne på selv. Jeg kjenner jo ikke arbeidsplassen og sjefen din. Når du er klar for å si det kan du jo ta opp bekymringen med sjefen din. Uansett - masse lykke til!!

PS om du er arbeidsledig når du går ut i perm har du rett på utregning av de 6 beste av de 10 sist mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...