Monajenten Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg elsker sunnmørsdialekten (ålesund), syns den er NYDELIG, og skulle gjerne ha snakket sånn selv:) Men jeg har inntrykk av at jeg er ca. den eneste i hele verden som syns den er fin:) Er selv bergenser og syns den er fantastisk fordi jeg er bergenser, hehe;) Men jeg blir flau når jeg hører de fleste bergensere på tv, spesielt jenter. Dagfinn Lyngbø, Kurt Nilsen og Davy Watne går greit, de er kule:) Hvilken dialekt syns dere er finest?
katlinka Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Helgelandsdialekten.. Mosjøværing nærmere bestemt...
solemio Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Liker aller best Ålesund sånn som deg, og hadde tenkt å finne en ålesunder(?) å gifte meg med. Sånn gikk det ikke. Har nå tre menn i huset som snakker sørlending. Temmelig snasent det også.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Min samboer har sunnmørsdialekt, men jeg må helt ærlig si at jeg ikke synes den er spesielt fin, synes den er litt hard (som tysk) med de sterke r`ene......Men sambo er fin da:-)) Jeg er glad i trøndersk jeg, og siden jeg traff ham i Trondheim føler jeg meg litt lurt......hihihi.......;-)
FrkForsiktig Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Helt enig med deg Monajenten, Ålesund-dialekten er den nyyyydeligste!!!! Rullinga på r-ane er så stilig Og så synes jeg svensk er kult!!
Monajenten Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2007 Det har jeg også planlagt, hehe;) Har et par kompiser i Ålesund, men har ikke giftet meg med dem gitt;) Ikke er jeg sammen med en ålesunder heller, så jeg får nøye meg med min halve bergenske spanjol:-p Han er rimelig flott han også
Monajenten Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2007 Nei men Attpåklatten da, det er skikkelig juks! Du burde snarest be ham om å konvertere til den ønskede dialekt;)
*Kleopatra Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Tusen hjertelig, Monajenten, no blei e gla! Hehe:) Er litt usikker på hvilken dialekt jeg liker best, men liker godt dialekta til Herbjørg Kråkevik.
Sinah Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Men på hvilken måte er det flaut med jenter som prater bergensk på TV, da? Hilsen Oslosk
Silja FullFres McQueen Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Nei fysj! Det er den STYGGESTE dialekta! (Beklager om jeg støter noen her nå... ;o) Fineste må være "nordnorsk", "stavangersk", "haugesundsk" og slikt.. ;o)
mammaentilenguttogenjente Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Trønderdialekta synes jeg e kjempefin.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Jepp:-) Har prøvd, men han er ikke så god på andre enn sin egen gitt;.) Men så vrir jeg over til diverse dialekter innimellom da, siden jeg elsker å prate dialekt, men snakker østlandsk selv:-)
Monajenten Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. juni 2007 Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, men jeg blir bare flau, hehe. Er nesten litt "slaurete" på en måte. Hmmm, vanskelig gitt.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. juni 2007 #14 Skrevet 5. juni 2007 Stavangerdialekten er det kun Erik Thorstvedt som "kler" ;-)) Og han kler vel igrunn det meste synes jeg;-)
FrkForsiktig Skrevet 5. juni 2007 #16 Skrevet 5. juni 2007 Tror det gjelder uansett hvilken dialekt man har (bortsett fra østlandsk da, for den er jo å høre på TV hele tiden). Vet om flere fra Haugesund også som synes det er helt forferdelig å høre den dialekten på TV...
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #18 Skrevet 5. juni 2007 uff, er ikke så fryktelig glad i dialekter jeg da *flau* Jeg har en tendens til å dette litt ut hvis noen kakler til meg på dialekt, hvertfall så lenge de har egne ord på alt (sånt som ikke står i ordlisten).. Men "stavangersk" er litt fint da Nordlansk har jeg litt blandede følelser for hehe, noen ganger søtt andre ganger grusomt.. Ble helt matt når ei dame spurte meg om jeg hadde sett kopptua en gang, skjønte jo for pokker ikke hva hun mente hehe
Silja FullFres McQueen Skrevet 5. juni 2007 #19 Skrevet 5. juni 2007 Hvertfall i mine drømmer.. *sikle* ;o)
dumme mamma Skrevet 5. juni 2007 #20 Skrevet 5. juni 2007 Synes nordnorske og Arendalsdialekten er fine jeg. ¨Hater Ålesunddialekten (har bodd der ett år) og mektig lei. hater også min egen. Ingen som forstår hva jeg sier jo... ;-)
FrkForsiktig Skrevet 5. juni 2007 #21 Skrevet 5. juni 2007 Haugesund- og Stavangerdialektene er noe av det STYGGESTE jeg hører...!!!! Maken til sytete dialekt skal man lete lenge etter, spør du meg. Uansett hva de sier eller snakker om er det kun sut og klag. Blir helt svett i ørene - he he
FrkForsiktig Skrevet 5. juni 2007 #24 Skrevet 5. juni 2007 He he, "hvis noen snakker til deg på dialekt.."? Alle snakker jo på dialekt.....men på forskjellige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå