Gå til innhold

har jeg angstanfall, er jeg helt irrasjonell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en halv liter pils i sommervarmen nå, har hatt en fin dag med barna.

Så kommer smerten smygende mer og mer, sambo er ute, jeg er livredd. føler meg så stygg nå og har gjort det lenge. fant ut i stad at sambo av og til møter ei han har vært sammen med, men vet ikke mer enn det (står slik på facebook). Jeg føler meg helt nedslått av angst, føler jeg overhodet ikke er bra nok lenger. Kom så plutselig. Rispet meg litt på armen i stad, det har jeg ikke gjort på 5 år. klarte ikke motstå fristelsen.

Hva skjer egentlig??? kan jeg være premenstruell da? (får mensen om ca 1,5 uke så litt tidlig..) sluttet hos psykolog nettopp (diagnose tilpassningsforstyrrelse). Klarte ikke sitte der og prate om meg selv lenger, var grusomt og ekkelt. men var enige om å avslutte behandlingen til sommeren så....

kanskje er jeg helt irrasjonell nå, har vært det bestandig før. men jeg er lammet av angst nå. gråter og hiver etter pusten.

beklager utblåsningen. har ingen andre å "fortelle" dette til. vil gjøre det jeg kan for å skjule rispa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det høres ut som om du har det forferdelig vondt. Jeg vet hvordan det er å ha angst. Det skal ikke være grusomt å gå til psykolog, du har rett til å bytte, men ikke avslutt behandlingen så lenge du ikke er frisk. Prøv å tenk rasjonelt: "Hvorfor er jeg redd?" - "Er det virkelig noe å være så redd for?". Gå noen runder med deg selv, det hjelper ihvertfall meg.

Skrevet

Hei.

Var jeg deg ville jeg ev ha prøvd alternativ behandling. Det er ikke bare bare å gå til psykolog. Har gjort det selv i perioder. Jeg begynte hos en refleksolog og fikk veldig god hjelp. De bearbeider vonde opplevelser og lidelser og hva det måtte være ut av kroppen med sonepunkter på føttene i øret og nakken osv. Har man det vondt og vanskelig er Refleksologi en ting jeg anbefaler å prøve i hvertfall.

Prøv å gi utrykk overfor samboeren din hva det gjør med deg at han har kontakt med en han har vert sammen med tidligere. Si det på en saklig og rolig måte så han ikke setter ut piggene og ikke vil høre på deg. Åpen kommunikasjon er veldig viktig. Det har jeg fått erfare ihvertfall.

Lykke til, håper du får det bedre.

Skrevet

Det høres litt ut som angst ja. Ikke sikker på at å snakke alene er nok hvis du har angst...du bør lære å mestre angsten, kjenne når den kommer og vite hva du kan gjøre for at den ikke skal ta overhånd. Si til deg selv at du er sjefen, ingen grunn til panikk og gjør noe som beroliger deg... Kan jo være lurt å fortsette med en eller annen form for behandling, men kanskje lurt å bytte til en annen psykolog :) Ikke vær redd, angst kan man lære å leve med, og første skrittet er å ikke frykte frykten (angst er litt som bikkjer...farligst når de vet at du er redd)

Skrevet

Takk for svar og støtte.

Jeg vet mye om angstteknikker og har jobbet bevisst med dette i flere år. Fått skikkelig taket på det i perioder også. Defor var det vel ikke mer hjelp å hente hos terapeut nå, følte vi begge.

Men nå er jeg jo helt utafor, gråter som jeg ikke har gjort på lenge. fikk nettopp beskjed fra sambo om at han blir enda senere (fått beskjed om det to ganger nå). så rant det over igjen, fullstendig. Har rispa meg enda mer nå, ble mer et kutt andre gangen. Ååå, jeg er så skuffet over meg selv altså!

Skrevet

Forstår at du er skuffa over deg selv. Tror kanskje tilbakeslaget kan komme av at du har det vanskelig nå og i tilleg har sluttet hos terapeuten din. Det er gjerne en trygghet å vite at man kan komme å ta opp ting når det er vanskelig. Prøv alternativ behandling. Det hjalp meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...