Gå til innhold

Er pappa'n med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 7+3 på vei nå. Skal på min første kontroll om en uke, og ettersom jeg har forstått er det da mest prating det dreier seg om. Hadde vært gøy med en UL allerede da, for å se om hjertet banker, men selv om legen min er gyn. tror jeg ikke jeg har noen grunn til å be om det....

Det jeg egentlig lurer på er om dere som har vært på kontroll har hatt med dere pappa'n? Tenker at det må da være gøy for han å få høre litt om graviditeten og sånn også, men så vet jeg liksom ikke om det er vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva som er vanlig, jeg tar ikke med pappan første gang, men jeg syns det er greit å dra alene så tidlig jeg da...

Sikkert ikke så uvanlig å ha han med heller da..

Skrevet

eg tror ikkje det er normalt å ha pappaen med på denne kontrollen.....er jo som sagt en del prating,sjekker vekt,blodtrykk,tar blodprøver,sjekker livmora di...hvor stor den er osv. Eg ville ikkje at min mann skulle sett på mens legen holdt på å "rote" oppi der vertfall:)

Kjekkere for pappen å være med til jordmor kontroller når du er kommet litt lengre!!

Dette er min erfaring vertfall!

Skrevet

jeg hadde ikke pappa'n med på første kontroll, og helt ærlig så tror jeg ikke han hadde hatt så stor glede av det heller :) hehe :)

vi snakka bare om helt generelle ting, så sjekka vi blodtrykk, vekt og høyde.. så måtte jeg vente en evighet på laboratoriet for å ta blodprøver..

han SKAL være med til jordmor-besøkene ;) men de andre kontrollene synes jeg det er like greit å dra til alene :)

Skrevet

Klart han kan være med... Ofte mye informasjon på første kontrollen, så det kan være godt å a med to hoder til å huske alt som blir sagt. Om du skal ta gu trenger han jo ikke akkurat å stå der nede for å glane "rett hjem".

Skrevet

Jeg hadde med mannen min på 1. kontroll, han syntes det var veldig greit. Det bidro til at han følte seg litt mer inkludert. Hadde ingen gyn. undersøkelse, hadde jeg skullet det ville jeg bedt han vente ute så lenge.

Skrevet

Jeg skal ha med sambo på første kontrollen, og det er noe han gleder seg til. Vi er jo to om dette, så jeg syns det er helt naturlig at han blir med, kansje litt lettere å forstå ting om han hører det fra legen, og tror han vil føle at jeg inkludrer han, og at vi faktisk er to om denne graviditeten.

Skrevet

Jeg hadde med pappaen på første kontroll :) Og på første UL, selv om gyn. "rota oppi der" satt han og så på=) Han må jo få en del i hva som skjer med meg og kroppen, og hvordan svangerskapet foregår og sånn ;)

Skrevet

Er like der også vi Butterfly. :) Nesten litt morro dette. :)

Hva syns han om å være med da?

Skrevet

Jeg hadde mannen med på flere av kontrollene sist svangerskap. Han er jo faren;) Dere må kjenne på det selv.

Skrevet

Enig med Butterfly og dere her, klart han må bli med, om han ikke nekter plent mener jeg, vi skal av gårde nå til første timen, heldigvis tar min gyn UL hver gang, så han gleder seg like mye som meg tror jeg, for vi vet jo ikke ennå om det er flere "ombord" her ennå, kniiiiiis, det blir spennende. Ha en super dag alle her ;o)

Skrevet

Jeg var til gyn i dag og hadde ikke pappa`n med. Han sa at han heller ville bli med senere. Det synes jeg er helt greit! Ikke var det så mye spennende som skjedde heller, bortsett fra at de så en liten flekk inni der som antakelig er en uke mindre enn det jeg trodde :) Så ble jeg veid og målte blodtrykket.

Skrevet

Jeg synes ikke det er nødvendig å ha med pappaen på legekontrollene, men hos jordmor var han med nesten hver gang:) Mens legen min hadde avsatt et kvarter til meg (eller noe sånt) så hadde jordmor satt av en hel time:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...