Gå til innhold

April: Min samboer og min far på hvert sitt rikshospital

Anbefalte innlegg

Hei igjen, lenge siden jeg har fått tid til å skrevet noe her inne nå. Håper dere alle har det bra, dere med baby i magen og dere andre uten.

Som overskriften sier har jeg nå to av mine nærmeste på hvert sitt rikshospital. Min kjære samboer ligger her i Oslo og min far i København. Skrev i et innlegg for en tid tilbake at min samboer har fått en svulst i ryggen. Vi gikk hele tiden å trodde at han hadde fått prolaps, da han hadde alle antydninger til det. Men en MR for 14 dager siden avdekket det, men det var da en svulst der. Legene er så sikre på at den er godartet. Så vi krysser fingre for det.Men det er litt str på den og det har "vokst" nerver inn i den. Han har hatt det så vondt de siste ukene at jeg har blitt helt satt ut. Men i dag ble han lagt inn og i morgen tidlig er det operasjon.

Og så min far da, han fikk lungehinne kreft i høst(asbest kreft hvis man kan kalle det det). Han har hatt cellegift kurer og det har blitt mindre av det, men vi fikk beskjed om at han aldri kunne bli kvitt det. Men etter mange undersøkelser kom de frem til at han kunne kanskje opereres i København. Så han ligger der nå og skal etter all sansynlighet fjerne den ene lungen. For da kan han bli kvitt faenskapen(ja jeg kaller det det jeg)!

Så jeg må innrømme at dagene er litt tøffe, og føler vel at nå er det nok med sykdom i familien!!!

Håper jeg får sove i natt, blir rart uten min kjære ved siden av meg.

Fortsetter under...

Ja skjønner at du har mer enn nok å tenke på nå. I slike situasjoner skulle en ønske en kunne klonet seg selv slik at eg kunne klart å være til stede for alle.

Håper operasjonen til din mann går fint idag og at dere kan få stor glede av sommeren som er i innmarsj nå. Uten smerter.

Kjempe bra at din far får en mulighet til å kunne få den operasjonen i København. Det må ha vore en godt for han å få beskjed om at det kanskje alikevel er mulig å bli helt frisk.

Ja bli kvitt faenskapen... det er jo det det er. ;)

Skal kryss fingrer og tenke på deg og dine. *klem*

Hei igjen, joda det går litt bedre nå. Samboer ble operert på onsdag. Torsdag var han fryktelig dårlig, men kom seg utover kvelden. Han har fått sengeleie i 3 døgn, så i dag håper vi på at han prøve å komme seg på bena. Må være veldig forsiktig, fordi det kan lekke spinalvæske. For svulsten lå inni der. Men de sa nok en gang at de var så og si sikre på at den var godartet. Vondt å se når ens kjære har det så vondt. Men nå kan det jo bare bli bedre.

med pappa har vi ikke fått noe mere svar enda, de var nede i lungene han i går. Og skal få svar på mandag om det blit operasjon. Håper jo på det, siden det er eneste utvei.

• 2 uker senere...

Annonse

Hei igjen. Sambo er MYE bedre og det er så deilig. Han kom hjem etter 5 dager på sykehuset, og det har gått over all forventning. Han er nesten seg selv igjen. Humøret er tilbake og smertene borte!!! Nå er det bare at han må være forsiktig i forhold til såret.

Pappa fikk operasjon, så forrige tirsdag fjernet de lungen og lungeposen. Det var eneste utvei, hvis ikke hadde han hatt bare et par år igjen. Han er selvsagt sliten, men kommer seg. Ligger fortsatt på rikshospitalet i Danmark, men kommer hjem om en ukes tid. Så nå ser jeg litt lysere på livet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...