Gjest Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg er sikkert dum, men jeg skjønner ikke hva det er som er så farlig. Jeg har bilder av barna mine på siden min, men jeg har da sperret min side til at det bare er mine venner som kan se bilder og personlige opplysninger. Nettverket ser kun en begrenset profil og hvis jeg tar kontakt pokes eller message med noen som ikke er på vennelisten min, så ser også de en begrenset profil. Så disse advarslene,går de på at hvis mine venner ser bilder av barna mine...så kan de komme til å oppsøke og evt "forgripe" seg på barna. Altså, mine venner vet jo allerede hvem som er mine barn og hvordan de ser ut..... Hva er det jeg ikke har tenkt på? Hvorfor er dette farlig? Må jeg slutte å vise frem familiealbum til gjester også?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Jeg ville aldri gjort det....facebook er noe du velger å melde deg inn i. Ikke barna. Så ikke offentliggjør dem før de er gamle nok til å si ja selv:o)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 nei, ikke panikk.. det er bare det at facebook.com "eier" alt på profilen din, og forbeholder seg retten til å bruke bilder o.l. kommersielt.. men de kommer aldri til å gjøre det, da blir det totalt kaos! Men husk å IKKE legg ut nakenbilder o.l av barnet ditt, kun med klær og ikke oppsiktsvekkende bilder..... og stol på vennene dine, de kan faktisk kopiere bilder og lagre de på maskina si......
Djoolia 07+08+12 Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 skjønner heller ikke hva som er så farlig, har også bilder av babyen min på facebook. enkelte folk er bare rett & slett overhysteriske
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har også bilder av guttebassen min på pcn. Veldig kos at venner og familie rundt omkring kan se bilder av han:) Men jeg tenker selvfølgelig over hvilke bilder som legges ut:)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har også bilder av mini og tuppa på facebook. Med det er bare to bilder av dem sammen MED klær på...hehe, er litt hysterisk når det gjelder slikt.
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 jeg har masser av bilder av jenta mi på hjemmesiden min, slik at dem av slekta mi som bor langt borte også kan få sett henne, uten at jeg trenger å sende mail hele tiden... Men selvsagt passer jeg jo på å ikke legge ut "naken bilder" av henne.... Som f.eks når hun bader osv.. er mange perverse mennesker der ute, og jeg vil ikke at min datter skal bli sett på slik. Så jeg tar et visst forbehold over bildene jeg legger ut. Og har selvsagt kopibeskyttet dem.
kajak&Daniel Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Jeg er enig med deg.. Har noen bilder av lillegutt på facebook.. Har også laget hjemmeside til han.. MEN.. er veldig bevisst på hva jeg legger ut.. Tok forresten en veldig fin video av han i dag der han badet, og reiste seg opp i balja(har lært dette i dag:)), men den skal IKKE på internett da man kan se absolutt alt på den videoen...Så den blir til meg og pappaen:) og event. besteforeldre:)
selfangerkjerringa Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Jeg er litt opptatt av dette med nettvett og nettsikkerhet. Og jeg syns det er viktig å ikke glemme at selve BILDET kan bli misbrukt! Det har vært flere tilfeller (faktisk med rot her i bim/dib) der forstyrrede mennesker har skapt en falsk identitet der de påstår (eller tror selv) at de er mamma til et barn som ikke fins. De lager hjemmesider med bilder av barnet, og disse bildene sakser de enkelt og greit fra hjemmesidene til intetanende foreldre om ukritisk har lagt ut bilder av barna på internett. Det er en form for identitetstyveri, og det ekle med det er at politiet ikke gjør en ting - de har for få ressurser og prioriterer ikke slike saker. Tenk litt på dette, jenter (og gutter): hvis et bilde blir lagt ut på internett - og nå tenker jeg ikke bare på facebook - så ligger det åpent tilgjengelig for millioner av andre brukere, som ved et par tastetrykk har kopiert det til sin pc. Da hjelper det ikke om DU sletter det både fra nettstedet og/eller din egen pc, bildet vil fortsatt eksistere hos den som har "lånt" det. Jeg tror ikke vi har sett det hele og fulle omfanget av konsekvenser internett og annen datateknologi har (og vil få). Derfor velger jeg å være restriktiv med blant annet bilder av barna mine.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Til info. Om dere har satt begrenset tilgangen til bildene, er det ingen problem for de som ønsker det å gå inn å se på disse. Om dere ønsker å forhindre at noen missbruker bildene av dine barn så ikke legg dem ut. Mvh. En som jobber med slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå