Gå til innhold

Conludag (langt)

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde conludag for noen måneder siden, og konkluderte med at jeg ikke kunne bruke dem bl.a pga. at jeg ble så deprimert da jeg gikk på dem. På den tiden var jeg nok litt i emosjonell ubalanse i utgangspunktet. Det var 6 måneder siden fødselen, jeg hadde ikke fått tilbake mensen ennå og jeg var nok ikke blitt "meg selv" etter fødselen ennå. Nå har jeg lest på pakningsvedlegget at man skal være forsiktig med å bruke dette produktet dersom man er i emosjonell ubalanse... Det har gjort meg skikkelig sur at jeg ikke kunne bruke disse pillene. Og nå vurderer jeg å prøve igjen siden situasjonen er annerledes nå. Mensen er tilbake og regelmessig, og jeg er blitt meg selv igjen og er ikke på noen måte i ubalanse... Skulle gjerne forhørt meg litt blant dere her inne. Dere som er fornøyd med disse pillene, begynte dere mens dere var psykisk labile etter fødsel, og ikke hadde fått tilbake mensen ennå, eller begynte dere når dere var dere selv, på første dag av en menstruasjon???

Det hadde vært så fint om jeg hadde kunnet bruke disse pillene, det er enten de eller spiral som jeg har dårlig erfaring med, eller kondom og sikre perioder...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9511103-conludag-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er i nesten samme situasjon som deg. Jeg begynte med conludag 6 uker etter et slitsomt svangerskap og tung fødsel. Jeg var litt i psykisk ubalanse i utg.punktet. Conludag gjorde dette mye verre, og jeg sluttet med de etter et par mnd. Jeg fikk også veldig dårlig hud av de, og satt stort sett og grein hver dag samboer kom hjem fra jobben. Mensen hadde ikke kommet tilbake, og jeg blødde heller ingenting mens jeg gikk på de. Humøret ble gradivis bedre etter at jeg sluttet, og mensen dukket til slutt opp igjen. Så ble jeg planlagt gravid på nytt. I mellomtiden hadde vi ikke brukt prevensjon.

Etter denne graviditeten valgte jeg å ikke begynne på conludag igjen pga depresjonene jeg fikk sist. Jeg fikk kobberspiral i stedet. Denne har gitt meg veldig mye murringer og vondt i kroppen. De siste ukene har jeg også blødd en del hver dag, uten at det er den "ordentlige" mensen, kun spotting, men så mye at jeg må bruke innlegg/bind hver dag. Det er nå flere mnd siden innsetting, og jeg begynner å bli veldig lei plagene. Jeg har ammet frem til nå, men regner med at mensen kommer igang når som helst. Dersom jeg får sånne dunder-blødninger under mensen som alle snakker om i tillegg til ovennevnte plager, ryker den ut igjen lynkjapt! Personlig har jeg liten lyst til å prøve conludag igjen siden jeg i utg.punktet er disponert for psykiske nedturer.

Men dersom du er motivert, er det jo bare å prøve. Evnt bivirkninger forsvinner ut av kroppen fort, så det er jo bare å slutte hvis du blir for plaget også neste gang. For oss ender det evnt opp med at en av oss legger seg under kniven. Vi er midtveis i 30-årene begge.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9511103-conludag-langt/#findComment-9518876
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...