Gå til innhold

Dere med babiser på ca 5 mnd... :=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dagene deres ut? Har babyen faste rutiner? Når legges de for kvelden? Sover de mye på dagen?En, to, tre lurer à hvor mange minutter/timer?Sover de hele natta? Grøt?Hvor mange måltider med fast føde pr dag?Når våkner de for "morran"?

Trenger litt innputt fra hvordan andre har det da jeg syntes nå ting går litt i stå her og jeg blir litt usikker. Syntes hun sover lite på dagen, vanskelig å legge, våkner lett, gir henne tre små porsjoner med grøt i løpet av dagen, men kanskje det er for mye? sovner i 20 tiden, våkner i 04 tiden, mat halv fem fem, vil ikke sove etterpå. Hun sovner i bilen når vi kjører eldstemann til barnehagen kl 09, da kan hun sove ca to timer, etter det sover hun ca en time til før hun blir lagt for kvelden. Veldig glad for tilbakemeldinger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen min er 5 mnd i dag. Står opp ca kl 07.30,skifter bleie, gir grøt og mme. Bader etter det, og får mme ca kl 11.00. går da tur, og hun sover ca til 13.00-14.00. Da får hun middag (grønnsaksmos). sveskemos og mme. er våken litt,og får mme igjen ca kl 16.30, sover til ca 17.30. Siste måltidet er grøt og mme ca kl 19.30. Legger seg kl 20.00, og sover da til 07.30

Skrevet

Hun er 4,5 mnd: Sovner ca 19 våkner en gang for pupp ila natta. Våkner 0630. Sovner ca 09-10. så sover hun ca to ganger til før kvelden kl 19. Har ikke begynt med grøt ennå..men lurer på å gi henne noe ekstra på kvelden slik at hun sover hele natta.

Skrevet

Mi lille prinsesse blei 5 mnd i går. Vi står opp ca. kl. 8. Steller henne på badet, leker og er våken frem til 11-halv 12. Sover da ute i vogna i 2 og en halv - 4 timer. Hender ho tar seg en liten halvtimes blund til på ettermiddagen, men ikke så ofte. Bader og steller ho halv sju. Sovner mellom 19-20. Våkner etter 7-10 timer for å ha mat, før ho sover videre. Gir ho kun mm. Ingen faste tider på spisinga, varierer etter når ho er sulten, av og til går det en time imellom, andre ganger kan det gå 3-4 timer.

Skrevet

Jeg har ikke noen faste rutiner. Hun sover mellom to og tre lurer på dagtid, alt etter hvor lange de er. Legger seg mellom kl. 21 og 23.30 og sover til mellom 8 og 9.30, da er hun oppe en gang og spiser (som oftes i fire-fem tia.

Jeg lurer på hvorfor dere venter en halv til en time før dere gir henne mat om natta. Jeg legger lille pia til puppen før hun våkner helt slik at hun faller rett tilbake i søvne, noen ganger tror jeg hun spiser i søvne også.

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd og 20 dager

Dagen hennes begynner i 09:00tiden med ei god varm flaske morsmelkerstatning, da drikker hun ca 120-130ml

Så er hun veldig glad og oppegående til rundt 12:30-13:00 da vil hun ha en hvil i ca 45-60min

Så får hun enda litt mer melk i 14:30 tiden. (da drikker hun ca 100ml)

Og så er hun våken og eeelsker å leke til ca klokken 17:30 da får hun ca 7-8 teskjeer tynn grøt, deretter 3-4 teskjeer banan eller 4mn dessert og ca 50ml melk.

Så vil hun igjen ha en hvil på ca 45-60 min.

Så er hun våken og opplagt til ca 20:00 og så en hvil på ca 30 min

Sa er hun våken og blid til rundt 21:30 hvor hun da får ca 10 teskjeer tynn grøt og ca 80ml morsmelkerstatning.

Da sover hun for natten til rundt 07:00 hvor hun da får servert ca 50ml morsmelkerstatning i sengen for så igjen å sove til 09:00.

:)

Skrevet

oy... er det bare mi som sover så lenge på natta? :o

Jøss jeg er heldig! :-D

Hehe men vi slet med at hun hadde kolikk de første 2 mnd og deretter falsk krupp fra 2-3 mnd. Og nå er hun heldigvis kvitt både kolikken og det falske kruppet.

Så nå er det heeerlig at hun sover så mye! :D

Skrevet

Min lillegutt er 5 mnd og 3 uker, og her er vår dag:

Våkner ca 07, får ca 150ml mme. Drikker det sjelden opp egentlig..

Leker på gulvet/leketeppet til 09.30. Får full porsjon havregrøt iblandet fruktmos. Spiser alltid alt.

Sover 10.00 til 12-13.00

Spiser frukt og gjerne en halv skive med leverpostei

Sover igjen ca kl 14 i 2 timer, så er han med på kjøkkenet og lager middag.

Spiser middag eller middagsglass kl 17, spiser igjen alltid alt.

Leke med storesøster fra sitt "ståsted" i vippestolen en stund.

Bade og stelle kl 18.30.

Får tilbud om mme litt før kl 19, men drikker sjelden noe.

I seng kl 19 og sover til 03 for mme og sovner igjen med en gang.

Faste rutiner som han har bestemt selv egentlig..

Skrevet

Egentlig så sover de ganske likt alle sammen ser det ut som..

Ca 12 timer med en (eller to?) "matpauser".

Forskjellen er visst at du legger henne kl. 21.30 og hun sover til 9 :)

Skrevet

Å så deilig du har det da! Sover hun gjennom fra 20 til 07.30??

*gleeedemeeeg*

Skrevet

ja,hun har gjort det en stund. velig kjekt =)

Skrevet

hehe,nei mi sover også :P Ikke alle er like heldige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...