Mirakeljenta08 Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 kommer snart til dere, gleder meg. men lillegutt har vært vanskelig å få i mat. han er nå 11mnd å nekter alt unntatt fruktbeger, grøt middag(av 6mnd) nekter helt biter, spytter ut med en gang. ikke brødskive. lurer da på om noen av deres var sånn og når hjalp det seg. blir småstressa av det at han ikke spiser biter? håper noen vil svare klemmer
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Ammer du fortsatt? Min begynte ikke å spise skikkelig før jeg sluttet å amme etter 13 mnd. Fra da gikk alt ned på høykant.
trompetisten Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Ja, jeg har ei på 16 mnd som ikke spiser noe særlig med biter eller brødmat. Knasker litt på knekkebrød (uten pålegg), spiser litt agurk, tomat, appelsin, eple, brokkoli og gulrot i biter. Brødmat max to små biter. Middagen moses med stavmikser. En sjelden gang er det OK med "bare" moset mat med gaffelen (hvis mye saus). Ja, jeg har vært stresset. Vil veldig gjerne at hun skal lære. Ender opp med å kjefte på meg selv (bokstavlig talt). Har du sett noen barn (tenker fra ca. 2-3 år) som ikke spiser biter? Jeg har faktisk ikke det. Tror at alt går seg til når hun er moden for det... Men lar henne få øve på de bitene hun ønsker å spise, og moser resten. Fortsett å prøv, men ikke stress. Bare en bit kanskje to, så fortsetter du som ingenting har hendt Prøv deg fram med hva Thomas liker. Jeg begynte med Hipp sine babykjeks i en alder av 8 måneder, for da var jeg lei av å prøve til ingen nytte. De klarte hun å spise. Etterhvert så mestrer hun mer og mer, selv om det tar tid. Merker at jeg skriver mye her.. hehehe... Håper du fikk litt svar. Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå